• BejbyBoo

Den grå vardagen...

Åh, snälla!
    Jag behöver råd och tips på hur sjutton vi ska komma ur det grå vardagsträsket!!
    Det känns som att kvällarna fylls av gemensam middag, röja undan i köket, leka med dottern, natta dottern, tvätta, städa, tv/dator och sen natt natt.
    Helgerna är det alltid något, ska vi inte resa bort så har vi gäster. Och är vi någon gång obokade så sjunker vi ner i soffan framför en film och somnar. Tjohoooo!

Jag vill ha lite liv! Lite glädje! Lite kärlek!

Kom igen, ge mig små tips på hur vi kan förgylla vardagen för varandra, för att förhindra dagarna från att flyta ihop med varandra och bara bilda en grå massa.

Hur gör ni för att liva upp vardagarna, men utan att för den skull låta hemmet förfalla?! 
    Med en drygt 1,5-åring hemma så ser hela lägenheten ut som ett bombnedslag varje kväll.

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Svar på tråden Den grå vardagen...
  • pigglet

Lägger tråden i mina favoriter, så får vi väl se om det dyker upp några bra tips här...
    Hinner knappt känna efter att vardagen känns grå, men den stämmer väl in på din beskrivning i alla fall   :)

• Namnam

Ha en tv och data fri kväll, när dottern sover är det bara du och han inge tvätt mm

• Anatha

Jag tror inte att man ska se vardagen som grå bara för att man inte hittar på massa spektakulära saker. Hångla lite i soffan efter att barnen har gått och lagt sig mys lite extra ge varandra en massage. Skit i disken och städningen en dag och bara busa med barnen och hämta hem färdigmat. Man måste inte plocka varje dag när det ändå rivs fram nästa dag.

Jag har egentligen en rätt grå vardag är mest hemma med man och dotter på vardagarna och på helgerna träffar lite vänner och släkt. Men jag tycker att jag har ett väldigt rikt liv jag kanske är lite trist

• MrsNilsson

Hej :)

Jag tror att det du känner är något vi alla känner någon gång, vissa oftare än andra.

Men ni kan ju gå ut och fika med vänner, tillsammans eller var för sig.
    Gå på bio, bjud hem vänner, åk iväg över en natt någonstans, hälsa på mor och farföräldrar.

Det krävs inte mycket för att förgylla vardagen :)

• BubbelBoom

Vi brukar bestämma en dag i veckan då det inte är tvätt eller städ och då lagar vi först mat tillsammans och sen försöker vi kolla på en film, eller spela kort, eller tvspel tillsammans (beroende på hur trötta vi är). Dock har vi inte riktigt kommit in i detta än sen sambon återgick till jobbet efter sin semester (plus att vi varit förkylda i omgångar och då har de inte blivit av).

• ELHU

Jag håller med dig! Känns ungefär likadant här.. när det är vår o vankas mot sommaren så ser jag fram emot det sådant.. det påtas o jobbas mkt i trädgården/huset osv.. dagarna går fort fastäns de är lusare längre..

NU... när det är mörkare tidigare.. sååå skönt!!! Barnen sover vid 19 ungefär.. och vi är inomhus.
    Lite plock blir det.. Men vi har många timmar ihop på ett annat vis! Framför tv:n, datan..

Såå skönt när det är sommar!!!! Men lika skönt när det börjar mörkna på, man umgås mer nära..

Eh jag vet inte hur jag ska förklara.. men dagarna går såååå fort ju!!! Och helgerna ska vi inte tala om.
    Vi bor på landet,, typ 30 min till stan.. ska vi in o handla eller hälsa på päronen så har hela dan gått igen..

• Fenna

Vi gör rätt mycket småsaker, typ åker och fikar, går en promenad (fast nu är det ju rätt mörkt på kvällarna), åker iväg över en helg ... . Förut gick vi varsin kvällskurs och det kommer vi nog att börja med igen.

Svar på tråden Den grå vardagen...