• Anonym (bedragen)

Ni som blivit bedragen, hur mår ni nu??

Det har gått lite mer än 3 år sedan jag fick veta att min sambo, pappan till mitt barn och min första stora kärlek bedragit mig...
    jag minns på dagen, tiden, alla orden... allt som om det vore igår...
    vi hade 4 år tillsammans, i 2 av dem bedrog han mig med olika tjejer..
    i princip alla i min omgivning visste eller hade aningar om vad som pågick. Utom jag såklart..
    Kär, blåögd, bara "dum" & "lättlurad", jag vet inte vad som gjorde att jag inget märkte... en av tjejerna hade jag något emot.. i efterhand fattar man ju varför.. jag kände nog att något var fel..
    i några månader daltades det, men sen insåg jag att finns det ingen tillit, ingen sanning, ingen kärlek kvar så klarar jag mig bättre ensam.
    Han kunde inte ens vara rakryggad nog att erkänna hur många/ vilka osv.. det ploppade upp ett nytt namn lite då och då.. är det inte bättre att spy ur sig all sanning samtidigt?? Nej, det ansåg ju inte han iaf.. 

Inte i en sekund har jag ångrat mitt beslut att gå. Klart att mitt hjärta brister varje gång mitt barn åker från mig till sin pappa, men vetskapen att jag mår bra och är lycklig i mitt nya förhållande och även mitt barn slår den sorgen..

MEN, jag klarar fortfarande inte av att träffa eller prata med pappan, efter så lång tid.. (pratar såklart då vi behöver som föräldrar)
    jag älskar min sambo och vill leva mitt liv med honom, det handlar inte om andra känslor.
    Det som jag känner är väl mest; ilska, bitterhet, besvikelse mm mm att han gjorde så mot mig och barnet, våra liv... mot honom!!! 

bara har funderingar hur ni som också blivit bedragna har gjort efteråt och hur ni känner psykiskt nu?

aldrig trodde jag att någon som en annan människa gjorde mot mig för längesedan skulle komma att påverka mig så länge efter... 

• Svar på tråden Ni som blivit bedragen, hur mår ni nu??
  • Anonym (bedragen)

puffar

• Anonym

Min första partner bedrog mig, jag var kär och vart väldigt sorgsen av det. träffade en ny man, någon jag aldrig kom att älska. Han kom att betedde sig som ett svin och jag vet inte om han hade sex med andra, men det han gjorde räknas som minst lika mycket otrohet i mina ögon. Men jag var inte direkt så snäll mot denne person i det avseendet heller. Min första partner hörde av sig. Jag var kär... Vi sågs. Vi hade aldrig sex, oralsex däremot 8klassa det som sex om du vill, det gör inte jag just så).
    Nåväl jag kunde inte hålla mig borta från honom även efteråt men någonstanns försvann känslorna och jag insåg vilket svin det var. Efter det har vi aldrig setts utan jag bad honom fara och flyga på sms. Han har hört av sig efter det dock, då hade han fru och två barn, han ville ses... Jag var inte så snäll i svaret till honom.
    Men jag klarar säkert av att träffa honom numera, det har ju gått nästan 10 år... 
    Min andra partner, som jag bedrog. Har jag däremot nog svårt att träffa. Vi har viss kontakt via nätet fortfarande, men pga av hur vårat förhållande var och hur han behandlade mig så har jag svårt att tänka trevliga tankar om honom. Jag var ett svin och bedrog honom med 3 (! då med den första inräknad) andra personer så jag var inte direkt någon ängel. Han vet om en av dem. 

Det är kanske inte otroheten som sådan som gör att du känner så utan att han fortfarande inte kan vara ärlig om det?

• Anonym

Min fd bedrog mig. Detta hände för runt 10 år sen, och än idag kan det komma över mig om hur ledsen jag var och bara grät och grät och fick äta lugnande för att kunna sova. Den jag litade på mest svek mig. han gjorde dessutom kvinnan  med barn, så det var tungt. Men idag tar inte känslorna överhand, men jag kommer alltid minnas hur det kändes, men bryr mig inte så mycket om det. Som tur var hade vi inga barn, så jag slapp ha kontakt med honom i framtiden. Jag har hittat en ny sann kärlek som jag har barn med och ett på väg. Det ordnar sig. Det är okej att känna sig ledsen och sorgsen, men det blir bättre. Men känslan av hur ont det gjorde försvinner aldrig, men blir svagare med åren. Man måste försöka gå vidare bara.....

• Anonym (bedragen)

tack tjejer... 
    det är nog som ni säger... den smärtan man kände då den enda man VERKLIGEN litade på svek en så mycket kommer man ju alltid att minnas...

sen ja, jag är besviken över att han inte kunde ha stake att stå för vad han gjort, talat sanning så vi kunde ha jobbat på det och gått vidare.. istället kom det hela tiden upp nya tjejer...

tack för svaren 

Svar på tråden Ni som blivit bedragen, hur mår ni nu??