• förväntansfull förälder

Hatthylla till barnen??

Jag håller på att göra om lite i hallen o tänkte att det var dags för barnen att få sin egen lilla hatthylla i sin egna höjd så de kan hänga upp sina kläder!

Men fy vad det var svårt att hitta en hatthylla som´passar till kottarna!

Finns det någon som vet var man kan köpa det??
    Har någon kanske nån annan lösning o vill dela med sig hur ni har gjort??

• Svar på tråden Hatthylla till barnen??
  • La Lola

Ingen hatthylla för såna är jag allergisk mot....
    Men så här har vi det:

Hallen efter renovering
    (klickbar bild)

Det syns inte på bilden men på kortväggen mott emot väggkorgarna sitter krokar i lägre höjd för barnjackor.
    Vantar o mössa läggs i korgen längst ner.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Fimpen72

Vi har en vanlig hatthylla till oss. Den sitter på väggen direkt till höger när man kommer in.
    Sen satte vi upp en vit krok-list från IKEA där barnen hänger sina kläder... satte upp den på väggen som möter "vår" vägg.
    De har även egen skohylla där... blev superbra

Fimpen du har ingen bild så man får se på eran lösning??

la lola var har du köpt dom fina krokarna`??

• La Lola
    förväntansfull förälder skrev 2010-09-15 22:02:20 följande:

Ikea.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50063617
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • gavagai

Jag kom på en jättebra lösning (om jag får säga det själv Skrattande). Jag tog en vanlig Billy-bokhylla och placerade den nedersta hyllan ganska högt upp. Under den hyllan skruvade jag i krokar att hänga jackor på, och hyllan i sig fungerar som hatthylla. På hyllor högre upp lägger vi sådant som Mika inte själv behöver kunna nå. I botten på Billyn ställer hon skor. I takt med att hon växer flyttas "hatthyllan" uppåt, och hon kommer alltså alltid att ha den i perfekt höjd. Glad

• Fimpen72
    förväntansfull förälder skrev 2010-09-15 22:02:20 följande:

Nu lade jag upp en bild från när jag höll på att renovera.
    barnen har samma krokar som La Lola.
    Från ikea

(finns i mitt bildgalleri)

Fimpen det går inte att se någon bild i ditt galeri!
    Eller jo en bild men den handlar inte om hallen hihi!

gavagai skrev 2010-09-15 22:08:49 följande:

Jag kom på en jättebra lösning (om jag får säga det själv Skrattande). Jag tog en vanlig Billy-bokhylla och placerade den nedersta hyllan ganska högt upp. Under den hyllan skruvade jag i krokar att hänga jackor på, och hyllan i sig fungerar som hatthylla. På hyllor högre upp lägger vi sådant som Mika inte själv behöver kunna nå. I botten på Billyn ställer hon skor. I takt med att hon växer flyttas "hatthyllan" uppåt, och hon kommer alltså alltid att ha den i perfekt höjd. Glad

Det där skulle jag gärna vilja se en bild på!!! Kan finnas nån möjlighet??
  • gavagai
    förväntansfull förälder skrev 2010-09-26 12:13:53 följande:
    Det där skulle jag gärna vilja se en bild på!!! Kan finnas nån möjlighet??
    Det är så stökigt i vår hall just nu (och för det mest ), men jag ska försöka.
  • HelenaMM

Vet inte om det är försent, men jag har ett annat tips.

Vi köpte en sådan här:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50171122

Jag målade min vit eftersom det bara fanns i furu att köpa då. Sedan satte jag sex stycken små vita plastbackar i den och skruvade fast ett gäng rostfria ankarkrokar under.

HelenaMM skrev 2010-10-11 09:37:14 följande:
    Vet inte om det är försent, men jag har ett annat tips.

Vi köpte en sådan här:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50171122

Jag målade min vit eftersom det bara fanns i furu att köpa då. Sedan satte jag sex stycken små vita plastbackar i den och skruvade fast ett gäng rostfria ankarkrokar under.
    Absolut inte försent!!! Tacksam för mer svar!!!
    Ditt förslag är ju TOPPEN!!!

Får se hur det blir i slutändan.Nu går mina funderingar kring att endast ha krokar o en finare byrå vid sidan av som barnen kan lägga sina vantar o mössor!
    Kanske nån har förslag på nåt sånt??
  • Mummy

Vi har en krok man sätter på väggen (form av ett får). Sedan köpte jag en färgglad vävd korg från Åhlens där de får slänga i alla mössor och vantar. Tar inte mycket plats och funkar kanon

• HelenaMM
    förväntansfull förälder skrev 2010-10-11 10:19:33 följande:
    Absolut inte försent!!! Tacksam för mer svar!!!
    Ditt förslag är ju TOPPEN!!!

Får se hur det blir i slutändan.Nu går mina funderingar kring att endast ha krokar o en finare byrå vid sidan av som barnen kan lägga sina vantar o mössor!
    Kanske nån har förslag på nåt sånt??
    Ja jag tyckte själv att det blev riktigt bra faktiskt : )

Vi har också en rad med vita skoskåp i hallen där vi dumpar i alla småprylar, solglasögon, viktiga papper som inte har någon plats osv. Sådana kan man ju faktiskt sätta i barnhöjd för mössor od också - lätta att öppna och stänga och kan hängas i bredd eller ovanpå varandra.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90181124
  • nemo08

Har inte kollat vad ni andra har skrivit men vi håller på och renoverar här hemma och hallen är snart klar. Jag har lagt upp 2 bilder i mitt album "hemmet" på min sida hur vi har löst med kläder och skor- varning för ostylade bilder Flört. Vi vuxna har en vanlig hatthylla och skohylla till vänster på bilden och till barnen har vi bara en bräda med krokar (IKEAS) som jag målade svart för att passa in. En korg på golvet för vantar och mössor. Har även en malmen byrå i hallen för tjockare tröjor, fleece osv. Har en 'höstol' med förvaring under locket, däri har jag alla regnkläder, överdragsbyxor osv. Barnskohyllan har min man gjort själv (plåtslagare) exakt kopia av vår egen men i barnens storlek då. Jättesöt!
    Ptja om det kan vara till nå hjälp/inspiration!

• Mummy
    nemo08 skrev 2010-10-12 20:53:59 följande:
    Har inte kollat vad ni andra har skrivit men vi håller på och renoverar här hemma och hallen är snart klar. Jag har lagt upp 2 bilder i mitt album "hemmet" på min sida hur vi har löst med kläder och skor- varning för ostylade bilder Flört. Vi vuxna har en vanlig hatthylla och skohylla till vänster på bilden och till barnen har vi bara en bräda med krokar (IKEAS) som jag målade svart för att passa in. En korg på golvet för vantar och mössor. Har även en malmen byrå i hallen för tjockare tröjor, fleece osv. Har en 'höstol' med förvaring under locket, däri har jag alla regnkläder, överdragsbyxor osv. Barnskohyllan har min man gjort själv (plåtslagare) exakt kopia av vår egen men i barnens storlek då. Jättesöt!
    Ptja om det kan vara till nå hjälp/inspiration!
    Man kan inte se det albumet i ditt galleri
Svar på tråden Hatthylla till barnen??