Akut nässelutslag
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-15 23:40
Ehm, råkade visst tappa bort texten när tråden lades upp.
Här kommer originaltexten:
Vår dotter som är 1,5 år fick för två-tre dagar sen vad jag tror är nässelutslag. Hon åt lunch och sov sedan middag, när vi tog upp henne upptäckte jag att hon var illröd på ryggen i blöjkanten, under blöjan, på benen, armbågarna med upphöjda myggbettsliknande partier i lite flammigt mönster. Vi trodde att hon bara blivit för varm då hon nyligen börjat sova med täcke. Nästa dag hände samma sak, och nästa igen.
Nu har hon sovit extremt dåligt i två nätter och inget vi gjort har hjälpt. Ikväll var hon orolig igen och jag upptäckte nya utslag på fötterna och benen. Gav Tavegyl som vi fått mot klåda av bvc(hon har eksem annars) och nu verkar hon ha lugnat sig.
Jag tror ju att hon har fått i sig något hon reagerat starkt på, hon har som sagt haft eksem tidigare men vi har inte fått göra allergitest då hon inte fått nån reaktion i samband med matintag tidigare. Hon smörjs också dagligen med kortison och miniderm vilket håller eksemen i schack hyfsat. Orkar inte dra hela eksemhistorien men vi har förkt få det utrett men mötts av kalla handen.
Tips och idéer på vad det kan vara? Hur ska man gå tillväga nu för att få allergitest?