Varför blir jag så svartsjuk?
Jag är tillsammans med en man sedan snart tre år och vi har varit gifta i snart 1,5 år samt har en liten som på snart 9 månader. Han har ett långförhållande i bagaget som tog slut två-tre år innan vi träffades och därefter har han haft några kortare förhållanden. Jag har också haft ett långförhållande som resulterade i två barn som tog slut bara tre månader innan jag träffade min nuvarande. Nu till mitt problem. Jag har under hela vår tid tillsammans varit fruktansvärt svartsjuk och orolig, ibland känns det som att jag letar bråk utan anledning. När vi först träffades så gick jag igenom hans sms och hittade gamla sex-sms och bilder ifrån en tjej som han träffade och hade sex med bara nån vecka innan vårat första möte och i hans dator har jag hittat många kort på gamla flickvänner, något som gjorde mig fruktansvärt avundsjuk. Bara tanken på att han haft sex med en massa andra tjejer får mig att vilja spy och att han har sparat att gamla foton känns bara pest (nu har jag iofs pratat med honom vid flera tillfällen om min svartsjuka och han har gjort sig av med bilderna. Trots det så känns som att jag hela tiden har det här i bakhuvudet när vi gör saker ihop och har sex.
Ibland så räcker det att vi sitter och tittar på tv och det dyker upp en snygg tjej i rutan för att jag ska bli "svartis" och tänker saker som att, han önskar säkert att han haft någon som henne och liknande. Jag förstår inte vad det är med mig? Jag älskar verkligen honom och jag vet att han älskar mig, vilket han säger och visar dagligen men ändå. Varför kan jag inte släppa det förflutna och gå vidare, tänka att det är ju faktiskt mig han har valt att leva med? Till saken hör den att jag jämför mig väldigt mycket med andra tjejer, känner inte igen mig själv efter att ha gått upp i vikt efter barnen och har jojjobantat i flera omgångar men lyckas aldrig hålla vikten. När jag var yngre var det jag som var den långa slanka snygga tjejen som alla ville ha, idag känner jag mig bara fet ful och misslyckad.