• BlommanFörDagen

Ni med stora fönster och noll gardiner....gillar ni att folk har insyn?

Hej!
    Visst är det snyggt med dessa moderna stora fönster som går från golv till tak...
    MEN hur kan man tycka det känns ok att inte ha några gardiner och full insyn?

Ta till exempel vår granne. De bor på en hörntomt ut mot gatan. ALLA har full insyn dit på kvällen.
    Känns det bekvämt att veta att folk kan glo rätt in?
    Jag kan säga att då jag stått och ska dra ner våra persienner sett mer än vad jag bett om....

Men det är kanske det som är meningen??

• Svar på tråden Ni med stora fönster och noll gardiner....gillar ni att folk har insyn?
  • alvide

Titta och njut eller inte bry sig om att tittaFlört
    Vi har inga stora fönster men tycker det är lite sisådär att folk kan se in på kvällen. Vi vill ju inte ha fördragna persienner i köket när vi sitter där på kvällen heller.

• La Lola

En tanke...varför kollar du in?

Fönstertittare i smyg eller?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Omorfia
    La Lola skrev 2010-09-16 10:40:50 följande:

Så stora fönster som vissa moderna hus har idag gör att ingen behöver titta i smyg. Alla ser allt om de inte blundar.
  • La Lola
    Omorfia skrev 2010-09-16 10:47:38 följande:
    Så stora fönster som vissa moderna hus har idag gör att ingen behöver titta i smyg. Alla ser allt om de inte blundar.
    Jo men man måste ju inte glo in bara för det.....
  • BlommanFörDagen
    La Lola skrev 2010-09-16 10:40:50 följande:

Javisst....Foten i munnen
  • Bisquit

Jag säger som simon och thomas... Här i sverige har ni dagsljus i tyr tre månader.. Och ändå envisas ni med att stänga ute det med gardiner.
    Vad tänker ni på?

• La Lola
    BlommanFörDagen skrev 2010-09-16 10:50:22 följande:
    Javisst....Foten i munnen
    misstänkte det......Cool
  • BlommanFörDagen
    Omorfia skrev 2010-09-16 10:47:38 följande:
    Ja, precis, ska jag behöva blunda när jag drar ner persiennerna....
  • BlommanFörDagen
    Bisquit skrev 2010-09-16 10:50:55 följande:
    Jag säger som simon och thomas... Här i sverige har ni dagsljus i tyr tre månader.. Och ändå envisas ni med att stänga ute det med gardiner.
    Vad tänker ni på?

Jag menar inte att man ska stänga ute ljuset med gardiner på dagtid.....men åtminstone på kvällen när man har upplyst inne och alla kan se rakt in?
  • bakeacake

Ja, eller så har man inte gardiner för att det rent praktiskt inte skulle funka.. jag skulle behöva 5 meter gardin.. så nej tack!

www.sofiabrandon.blogg.se - Hertiginnan av Bålsta..
Svar på tråden Ni med stora fönster och noll gardiner....gillar ni att folk har insyn?