• Hallonmun

Hur många intervjuer var du som arbetslös innan du fick ett jobb

är nyfiken på hur många olika intervjuer det krävdes innan ni fick er jobb, eller hur många ni varit på hittills om ni är arbetssökande, skriv gärna i kommentarer vilket.

själv är jag inne på min andra intervju och väntar på svar från den nästa vecka. Har innan dess fått jobb på min första intervju.

Google is my friend ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många intervjuer var du som arbetslös innan du fick ett jobb
  • Pickeli

Har varit på 2 intervjuer och har haft 2 jobb. Har det ena kvar, jag sa upp mig för att flytta från mitt andra.

Så jag svarar 1 eller?

Google it!
  • Hallonmun
    Pickeli skrev 2010-09-16 11:49:06 följande:
    Har varit på 2 intervjuer och har haft 2 jobb. Har det ena kvar, jag sa upp mig för att flytta från mitt andra.

Så jag svarar 1 eller?
    japp
    Google is my friend ♥
  • Neelah

Jag gick till den arbetsplats där jag ville jobba och fick jobbet, så egentligen är det nog noll eftersom det inte ens var en riktig intervju. Nu har jag dock slutat där eftersom jag valde att starta eget.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah

Men jag svarade 1 på frågan...

Följ dina drömmar var de än leder
  • Tant Green

Jag är inte arbetslös men kollar efter nytt jobb och har varit på 17 intervjuer hittills (på 12 företag, en del har jag varit hos flera gånger). Två av jobben hade jag velat ha (resten insåg jag efter intervjuerna att jag inte var intresserad av) men fick inget av dem.

• FruNaftra

Jag hade gärna röstat på 0 istället med det gick inte.
    Jag blev erbjuden jobb innan jag hann ta examen. Jag tog magisterexamen och började direkt på detta IT-bolag.

• snillis

Har varit på två intervjuer där jag inte fått jobbet.
    I övrigt har jag fått de jobb som jag har sökt.

• Bling1975

Har fått alla jobb jag har varit på intevju på utom ett för många år sedan där de drog tillbaka tjänsten och löste det internt. Men då var jag inte arbetslös utan funderade bara lite på att söka något nytt.

Stitch längtar efter Lilo
  • Vaseline

Jag grundar det på det senaste jobbet jag fick. jag var på tre intervjuer och fick jobb därefter, för det andra jobbet.

• Loriyana

Jag har varit på 3 intervjuer men ännu inget jobb. Har skickat ungefär tusen ansökningar.

• zazla

Jag sökte väldigt många jobb, blev kallad till en intervju och fick jobbet av 3-400 sökanden. Jag vet inte hur jag ska tolka det, jag kanske är kass på att skriva cv

• Superbia

Har varit på 5 intervjuer, sökt ungefär 70 jobb och nu har jag fått mig ett vikariat, dock inget som jag har sökt utan det bara ramlade på mig.

Morten & Vidar 091029
  • Anwen

Oj, jadu... mitt nuvarande jobb var nog det enda jag sökte då, jobbet innan dess tror jag det kanske var 3e eller 4e? var ett tag sedan så minns inte riktigt.

• VirrigaVerna

Jag har haft den stora turen att jag aldrig varit arbetslös men jag har gått på anställningsintervjuer och blivit erbjuden jobben direkt.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • annca

Hittills, sedan jag började söka i våras, h23333333333ar jag varit på 65ereaww 9 intervjuver, och fallit på målsnöret på 6 av dessa. Två väntar jag på resultatet av nu. En var inledande på ett bemannings/rekryteringföretag som inte hittat nåt än...
    Har nog skrivit 50 ansökningar totalt...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • annca

Oups! Lillkillen lade sig i vad jag skrev. INte 659 intervjuver, utan 9.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • SuzR

jag var på en intervju för manpower, fick jobbet. Jobbet blev aldrig av (företagets fel....). Gick på en ny intervju för ett annat företag och fick det med. Mitt tredje jobb (detta hände alltså mellan 2008-2010) som jag fick nu i mars gick jag inte ens på intervju utan fick det helt enkelt bara:). har aldrig haft svårt för att få  jobb och har heller aldrig vart arbetslös - men jag bodde utomlands där det var enklare att då jobb men även nu i sverige har det vart lätt

• Omorfia

Jag har lyckligtvis aldrig varit arbetslös och jag har fått alla jobb jag sökt (3), så en intervju alltså. Sommarjobb och extrajobb under skoltiden (högstadiet-gymnasiet-högskola) har jag fått genom kontakter så där har jag inte behövt söka själv.

• Ilovekids

Jag har i mitt liv varit på totalt 4 intervjuer och 3 av dem ledde till att jag fick jobbet. Den intervjun där jag inte fick jobbet var min första någonsin och jag var så nervös att jag inte fick fram ett vettigt ord Tungan ute

• Lalalong

Jag har aldrig varit på en anställningintervju där jag inte blivit erbjuden jobbet. Det ger härligt självfötroende varje gång jag går på intervju

Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Hur många intervjuer var du som arbetslös innan du fick ett jobb