• Anonym (rädd)

hjälp! glömmer namn o "blandar i hop ord" vad ska jag göra??

Snäla hjällp, vart ska jag vända mig?
    har de seanste veckorna blivit jätte konstig
    *jag har glömt bort namn och skrev ett annat namn på en kollega som jag jobbat m i mer än tio år.
    *jag börjar på en sak , blir avbruten och börjar sedan på annat för att sedan komma i håg det första.
    * lägger i fel växel i bilen sällan dock oca bara låga växlar
    *blandat i hop ord o bokstäver både i tal och skrift.
    i bland vet jag inte om jag sagt hej då efter att jag gått i från en kompis som jag pratat m

Berättade för min mamma om detta och sa att jag börjar bli så virrig.-
    -"virrig hör du vad du själv säger" var hennes reaktion.
    Nu börjar bli riktigt orolig och vet inte vart jag ska vända mig

snälla hjälp!

• Svar på tråden hjälp! glömmer namn o "blandar i hop ord" vad ska jag göra??
  • crazy mom

stressymtom!

Kontakta vårdcentralen och önska remiss till stressmottagningen/kontakta stressmottagningen själv.

• Anonym (rädd)

kan man få sådanan symtom av stress, trodde magkatarr, huvudvärk och trötthet var stress symtom inte sluddrigt tal och glömska et.c 
    vårdcentralen kan de hjälpa till m sådant alltså.
    får nog ringa dit i så fall

• Anonym (Stress)

Jodå, det är stresssymtom. Försök se över ditt liv och se vad som kan vara orsaken. Jag får alltid så när jag mår dåligt. Jag tappar ord jämt och ständigt. Kommer inte på dem. En typ av afasi, där jag i huvudet vet exakt vad jag ska säga, men jag får inte ut det till munnen. Sen kan det också vara så att jag kan läsa mening efter mening och förstå orden, men kan inte sätta ihop dem till en mening och förstå innebörden. Sjukt, men ett tydligt tecken på stress. Har aldrig tagit kontakt med läkare om det inte har handlat om yrsel och hjärtklappning och har inte fått någon hjälp från dem ens då. De har sagt till mig att försöka att inte stressa så mycket och hitta stöd med samtal från kurator eller liknande. Och när jag ordnat min tillvaro så brukar symtomen släppa.

• pluvdo

Vad du skall göra är självklart att du skall ringa sjukvårdsupplysningen eller vårdcentralen och fråga utbildade personer vad det kan vara om du är orolig istället för att starta en forumtråd.

• Anonym

Besök omedelbart en läkare! Du kan i värsta fall ha fått en liten hjärnblödning!

• CeeJay

Jag har exakt samma symptom (plus flera andra). Jag kan stå med ett föremål i handen och inte komma på vad det heter Mina barn blir kallade "hörru" och jag är superknepig när det gäller att beskriva någonting. Jag har fel på sköldkörteln! Be läkare kolla upp dina värden vad gäller den. Så kontakta vårdcentralen !!

• Marlee
    CeeJay skrev 2010-09-16 13:24:29 följande:
    Jag har exakt samma symptom (plus flera andra). Jag kan stå med ett föremål i handen och inte komma på vad det heter Mina barn blir kallade "hörru" och jag är superknepig när det gäller att beskriva någonting. Jag har fel på sköldkörteln! Be läkare kolla upp dina värden vad gäller den. Så kontakta vårdcentralen !!
    Samma här!
  • Anonym (rädd)

jag har försökt komma i kontakt m en kurator hela dagen för att få råd men alla verka gha semester, även i går.
    därför startar jag en tråd här .
    eftersom jag är ensam hemma utan sambon och inga andra släktingar i närheten kände jag att jag behövde lite tips o råd känner mig väldigt vilsen. sedan hoppades jag nog på att ngn skulle säga att det är lätt "fixat"

• Anonym

Tror också på stress.
    Jag är "duktig" på att tappa ord och byta ut bokstäver i ord när jag varit stressad en period. Ska jag säga LÄT så blir det kanske LAT, KISSA blir KYSSA osv så meningarna kan bli rätt roliga ibland...

Då kanske jag inte alltid kännt att jag är stressad men efter ett par dagar av irritation av att jag inte får många rätt så brukar det slå mig. =)

• Minomin

Äter du ordentligt?

Själv blir jag helt seg i skallen, och får symptom som du beskriver om jag äter lågkolhydratkost.

Usch...

Svar på tråden hjälp! glömmer namn o "blandar i hop ord" vad ska jag göra??