kan man göra en soppa på köttfärs o vita bönor?:)
måste komma på ngn middag tills idag.
har försökt hitta ngn soppa på vitabönor och köttfärs men hittar ingen.
Har inte så mycket annat som passar en soppa än just det..
ngn som vet:)?
måste komma på ngn middag tills idag.
har försökt hitta ngn soppa på vitabönor och köttfärs men hittar ingen.
Har inte så mycket annat som passar en soppa än just det..
ngn som vet:)?
är det inte bara o koka ihop det då?
Köttfärssoppa med riven morot och palsternacka är jättegott!. Borde kunna slänga i vita bönor i det med kan man tycka....Annars fräser du moroten och p-nackan i en kastrull, bryner sen köttfärs, kryddar, och sen fyller på med vatten, tomater och lök. Koka lite, sen klart. tar inte alls lång stund och är mums! Jag tar inte i krossade tomater, utan brukar ha i färska tomater som jag skurit i tärningar....
Låter väl jättegott!!
Här har du ett recept för inspiration, men det är för 100 personer, så du kanske får minska ner på proportionerna lite
http://www.dagenssoppa.se/viewrecepie.aspx?recid=7&id=1
annars kan du göra en god chili con carne och servera med ris och majs. Det är inte dumt det heller!
Tack:) skulle nog varit tydligare. Jag har ingen möjlighet att handla det som fattas till vissa soppor. Utan jag har köttfärs,vita bönor,kidneybönor, vitlök,pasta,grönsaksbuljong.. o så:)
annars får jag hitta på ngt annat, Känns som om vi alltid äter samma bara
Finns något som heter Hedvig-soppa och i den borde man ju kunna köra ner lite vita bönor.
http://www.matinfo.se/default.asp?intReceptId=4990
hittade lite potatis också:)
Antingen så gör du köttfärssås med bönor... eller så kan du göra köttfärsbiffar men du mosar/hackar bönorna först och blandar detta med köttfärsen. Om du har balsamvinäger hemma kan du ta lite i smeten.
Stek upp biffar och servera till pastan. Har du någon yoghurt hemma? eller creme fraiche? Ta ca 4 dl av yogurt, pressa i en vitlöksklyfta och blanda i lite honung (hoppas du har detta hemma), lite svartpeppar.
nej nu är det verkligen tomt hemma:) o jag kan inte ta mig till ngn affär.
Vi har inga krossade tomater ens(det som vi alltid har, men alla basvaror ska ju ta slut samtidigt)
ingen creme fraich..
ne detta ät nog ett hopplöst fall.
är inte sugen på kyckling heller..
o kött åt vi igår..
Nu har du säkert redan lagat maten men om inte så är det bara att slänga i bönorna med tomatsås.
Du kan även ha i lite ketchup/chilisås/sweetchilisås vid avsmakningen senare.