Pippinio skrev 2010-09-17 07:56:22 följande:
Jassa?? Ar det bara i armhalorna eller overallt som det skadar vavnaden? Are t ex benen mer taliga? Har epilerat alla mojliga delar av min kropp i 15 ar och aldrig haft en tanke pa att det kunde skada vavnaden! Och jag rengor ju inte direkt min kompis Epilatorn speciellt ofta... Men tanker borja nu!
Om man nu inte har rad att ga pa salong, hur skulle du 'ranka' de foljande utefter hur bra de ar: 1) rakning, 2) hemma-vax 3) epilator
Det gäller överhuvudtaget eftersom man inte direkt kan följa växtruktningen när man rycker håren.. Men om du ska fortsätta använda din lilla dosa så bör du vara
noggrann med att fixera (alltså sträcka huden med den lediga handen) för att inte "rycka upp huden" för mycket.. - detta gäller även hemmavax därför bör man vara två när man vaxar för man behöver
2 händer lediga, en som drar och en som sträcker!
och tvätta, tvätta, sprita, sprita, annars är de bra snuskiga där i munstycket ;)
Om det är ekonomin som står emot så är ett hett tips att gå till hud/spa skolor där det oftast är väldigt förmånliga elevpriser..
Hmm om du tvingar mig att ranka skulle jag nog säga ordningen du själv skrev :)
1 - rakning. 2 - hemmavax. 3 - epilering.
En grej som är viktigt att kolla på hemmavax då är ingredienslistan!! Många " icamaxivax" innehåller mest kemikalier och skit till skillnad från salongsvax som (oftast) har naturlig limsubstans t.ex socker eller kåda.. Ett bra hemmavax som jag kan rekomendera är dock Body shop's "sugaring" som är ett naturligt sockervax, spara extra pengar genom att klippa remsor utav gamla bomullslakan istället för att köpa färdiga och ta hjälp utav en händig kompis! :)