Mona Sahlin
Jo, Mona Sahlin har gjort en del tabbar. Vem är tillräckligt ren för att börja kasta den första stenen? Jag sjabblade bort en stor del av mitt liv då jag var ung och mindre införstådd med vad det skulle innebära för mig och för att jag levde i en förtryckt relation där mina utgifter kom i andra hand som i praktiken innebar aldrig. Jag blev alltså evighetsgäldenär. År efter år har jag lagt krut på att finna en lösning på en omöjlig situation och det slutar alltid med att det är kört. Hur jag än vänder på det kan jag inte ens bli av med mina skulder på tjugo år om jag så skulle leva på en hundring i vecka.
Nåja, mitt liv är redan offrat och för det enda jag har att se fram enot är en bostad under jord när jag beslutar mig för det. "Men vaddå du ska väl inte hamna i träfacket än? Det är ju inte meningen!" säger alla andra. "Vad är meningen då? säger jag, för kistan är den enda bostaden som jag har rätt till. Jag får inte hyra en bostad och numera går de heller inte med på borgenärer. Du får inte lån till att köpa någon bostad heller. Du kan ändå inte äga något, förut när du lämnar jordelivet.
Det är lite svårt att vilja existera för det är inget liv och det är himla kränkande att jagas och tvingas leva värre än pedofiler och andra brottslingar. Ska jag tvingas bli brottsling för att få et drägligt liv?
Jag kunde inte hantera ekonomi tidigare och gjorde mina tabbar när jag inte vågade opponera mig i det förhållandet som jag levde i under flera år. Efteråt har jag försökt att hitta lösningare gång efter gång blivit en expert på ekonomi. Jag har hjälpt många att få rätsida på ekonomin både snabbt och effektivt. Mina skulder är för höga i dag. Vad jag vill säga med detta är att bara för att Mona sjabblat kan hon ändå vara en jätte bra ledare för Sverige, Och henns snedsteg är något som var, något som hon har erfarenhet av och därför är det inte konstigt att hon faktiskt är duktig att sköta sånt för det svenska folket.