• Jenny1

Skalbyxa från H&M? Klarar den vintern?

Jag har beställt vinterkläder från H&M till barnen. Fick igår hem äldsta sonens vinterbyxor. Reagerade på att dom var så tunna? Dom benämndes som skalbyxor? Klarar dom vinter och minusgrader?
    Dom fanns ju på samma sida som skidjackor mm.

• Svar på tråden Skalbyxa från H&M? Klarar den vintern?
  • Philippa

Skalkläder är höst och vårkläder, ej vinterkläder...

• Jenny1
    Philippa skrev 2010-09-17 08:38:50 följande:
    Skalkläder är höst och vårkläder, ej vinterkläder...
    Det var min första tanke också. Men varför fanns dom med på samma bild som tjocka vinterjackor?
  • linjes

Läste du inte beskrivningen då?

• Jenny1
    linjes skrev 2010-09-17 08:52:35 följande:
    Läste du inte beskrivningen då?
    Det stod bara skalbyxor.
  • Philippa
    Jenny1 skrev 2010-09-17 09:46:41 följande:
    Det stod bara skalbyxor.
    Ja, och skalkläder är inte vinterkläder... så katalogen har gjort rätt..

Men kan du inte skicka tillbaka dom om du inte vill ha dom som vår/höstkläder?
  • Suck och suck

Klurigt det där med skalkläder.
    JAg tycker att allt är skalkläder nu typ i sportaffärerna. Alltid krävs det att man har massa lager under alla dessa Gore-Tex jackor och skit. Okej, de är dyra funktionskläder, så man kanske inte ska snacka skit om dem,
    men de är anpassade för fjällklättrare och äventyrare liksom,
    och FÖR att de ska funka så krävs det att man har ett jädra underställ
    Vem har lust att gå omkring med det vardagsmässigt???
    Men det tror sportaffärerna.
    Äsch, nu ska jag inte kidnappa tråden.
    Men det här med skalkläder har väl banne mig gått över till barnens kläder också till viss del,
    vilket skapar problem.

• linjes
    Jenny1 skrev 2010-09-17 09:46:41 följande:
    Det stod bara skalbyxor.
    Då är det inte vinter/skidbyxor
  • Jenny1
    linjes skrev 2010-09-17 10:14:14 följande:
    Då är det inte vinter/skidbyxor
    Har aldrig köpt dessa skalkläder förrut. Och eftersom dom fanns på samma sida som vinterjackor och mössor mm, tog jag tyvärr för givet att det var vinterbyxor.
  • Suck och suck
    Jenny1 skrev 2010-09-17 10:22:54 följande:
    Har aldrig köpt dessa skalkläder förrut. Och eftersom dom fanns på samma sida som vinterjackor och mössor mm, tog jag tyvärr för givet att det var vinterbyxor.
    Alltså jag tycker det är svårt som sagt, Jenny, det här med skalkläder. Även då det är för barn.
    IBLAND har de liksom lite foder i sig, så de är ganska varma, och jättebra skydd mot väta och vinterslask, samtidigt som de är varma. Ibland, så är de tunnare skalkläder.
    Man måste nästan vara i affären och känna på dem, för att bli klok på det.
  • linjes
    Jenny1 skrev 2010-09-17 10:22:54 följande:
    Så kan det va men du lär ju kunna skicka tbx dom?
  • linjes
    Suck och suck skrev 2010-09-17 10:29:55 följande:
    Alltså jag tycker det är svårt som sagt, Jenny, det här med skalkläder. Även då det är för barn.
    IBLAND har de liksom lite foder i sig, så de är ganska varma, och jättebra skydd mot väta och vinterslask, samtidigt som de är varma. Ibland, så är de tunnare skalkläder.
    Man måste nästan vara i affären och känna på dem, för att bli klok på det.
    Beror ju lite på vart man bor oxå,här skulle man inte klara sig på dom skalbyxorna över vintern

Men det är sant att vinterkläder bör man väl köpa i affärer
Svar på tråden Skalbyxa från H&M? Klarar den vintern?