• Nejja

Bänkskiva i ek och ljusgrått kakel/mosaik???

Har precis köpt ett hus som vi håller på att renovera för fullt! Nu behöver jag lite smakråd ang. köket. Vi kommer att ha vita släta luckor och en bänkskiva i ek. Jag har hela tiden varit inne på att ha mörkgrått kakel eller mosaik. Nu har jag dock börjat fundera på ljusgrått ist. På nåt vis så känns det mer "rätt" med ljusgrått kakel. Jag är rädd att det kommer bli för mörkt med det mörkgråa kaklet. Men samtidigt är ju mörkgrått sketans snyggt det med...Vad tror ni? Mörkt eller ljust?

Kanske ska nämna att köket är typ L-format. På den "korta delen av L" kommer kaklet att gå hela vägen upp till taket och på den "långa delen av L endast halvägs.

• Svar på tråden Bänkskiva i ek och ljusgrått kakel/mosaik???
  • meya

Vi har ekskivor och ett mellangrått 5x5 cm kakel som passar bra till de rostfria vitvarorna. Om jag skulle göra om det idag skulle jag nog ha vitt kakel ist, tror jag... det är inte fult på något sätt, men jag känner mig lite "låst" till den färgen om jag ska byta gardiner och så...

• meya

Bild finns i mitt galleri, lite suddig dock men ändå

• Nejja

Jättefint! Jag tycker att det ser trevligt ut med den grå färgen, den är ju ändå ganska neutral! Jag har fortf. beslutsångest för vad jag ska välja! Hujeda mej! Flört Tycker att du har ett jättefin kök!

• meya

Tack tack! Ja, det är inte lätt att ta såna beslut, för man kaklar ju inte gärna om på ett tag

Svar på tråden Bänkskiva i ek och ljusgrått kakel/mosaik???