• Sanna 85

Tar tacksamt imot tips på vad jag kan göra med frysta jordgubbar:)

Någon som har några smarriga recept?

• Svar på tråden Tar tacksamt imot tips på vad jag kan göra med frysta jordgubbar:)
  • anmaca

Min gravidcraving består av:
    Frysta jordgubbar
    Apelsinjuice
    Vaniljyoghurt
    (lite lite florsocker)

Mixar allt till en lagom krämig konsistens och dricker!!

MUMS!!

• Sanna 85

Låter gott:)  har tyvärr ingen yoghurt och juice hemma!

Kanske får be gubben köpa med sig haha

• Joico

Ska det vara ätbart? Drickbart? Kvällsmys? Till fest? Eller kalas? Som fika?

• Sanna 85

spelar inte så stor roll, kan man göra paj på det tro? är det gott?

• Noiis

Jag skulle göra sorbet! bara att mixa jordgubbarna och ha i lite florsocker. att spätsa med lime eller liknande är kalas gott! (har jag hört själv är jag tokallergisk mot jordgubbar )

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Moonis

Mixa jordgubbar med en apelsin (ev. 2 om man vill). Ta mjölk och kan även hälla i lite grädde på det om man vill.
    Tillsätt lite socker om man vill ha det sötare.
    Blir en gudomligt god kall smoothie

Paj kan man också göra och har en pajdeg som är suveränt god. Denna gör du i en kastrull på spisen och går jätte fort.

Smälter smör (måtta efter hur mycket deg du vill ha), tilsätter socker, bakpulver (lite) och häller i mjöl tills det blir en mjuk lite stampig röra. Sen klickar/stryker du bara ut den över jordgubbarna och in i ugnen.

• Joico

Jag har gjort paj på frysta jordgubbar...  det funkade, men jag gillar andra pajer bättre (typ blåbär, hallon, äpple osv.) Men smaken är som baken! Det var ju inte äckligt iaf serverade med gammaldags vaniljglass

• Sanna 85

Tack för alla tips:)

Frysen var avstängd imorse när jag vaknade och allt var tinat:( tror ni jordgubbarna klarar sig i kyl till imorn?

• Sanna 85

Blir smothie med yoghurt och juice:) Gubben får åka och handla på vägen hem:))

• anmaca

mmmm Smoothie!!!
    Ska jag nog se till och fixa här medFlört

Svar på tråden Tar tacksamt imot tips på vad jag kan göra med frysta jordgubbar:)