• Anonym (Nyfiken)

Fiser, pruttar, brakar..

Vill ha lite ordning och reda på orden. Är allt samma sak - gaser från magen - eller finns det en skillnad?

I min värld har "skita" varit lika med "bajsa", men vissa använder det som "fisa". Vad är egentligen rätt?

Är fisar tystare än pruttar?

"Släpper" man sig medvetet eller omedvetet?

Måste en fjärt låta på ett speciellt sätt för att vara en fjärt? Låter den i så fall annorlunda från en prutt?

Era åsikter mottages tacksamt!

• Svar på tråden Fiser, pruttar, brakar..
  • Anonym

Hahahaha.....

Kan ju mest svar för mig själv men typ:

Smygfis: ljudlös fis
    Fis: Låter inte så mycket
    Prutt: Klassiskt pruttljud
    Brakare eller brakfis: En väldigt högjud prutt
    Fjärt: En kort men hög prutt

Släppa sig kan man göra både medvetet och omedvetet. Tycker den används mest vid smygfisar och folk känner lukten typ "vem är det som släppt sig?"

*fniss*

• Anonym (Nyfiken)

Då börjar jag få lite klarhet!

Väder är ju en väldigt bra metafor. Det kan ju vara både milt väder, stormväder, åskväder... ja, lite allt möjligt.

Fler synonymer?

• Anonym

en våt prutt....låter som det kommer ut lite mer än luft, i lös form.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2010-09-17 16:33:39 följande:
    en våt prutt....låter som det kommer ut lite mer än luft, i lös form.
    Våta pruttar har mina barn! Då får jag boka tvättstugan...
  • misil

Kärleksprutt när en kvinna äntligen vågar fisa i ens närhet och man säger att det är helt okej dvs nu har vi ett förhållande.

• Anonym (Toot)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-09-17 09:09:52 följande:

Vill ha lite ordning och reda på orden. Är allt samma sak - gaser från magen - eller finns det en skillnad?

I min värld har "skita" varit lika med "bajsa", men vissa använder det som "fisa". Vad är egentligen rätt?

Är fisar tystare än pruttar?

"Släpper" man sig medvetet eller omedvetet?

Måste en fjärt låta på ett speciellt sätt för att vara en fjärt? Låter den i så fall annorlunda från en prutt?

Era åsikter mottages tacksamt!

Skita är bajsa.

Fis är gnällig eller tyst men luktar.

Fjärt låter som om man trampar på en anka.

Prutt är ljudlig, som en trumpet.

Släppa sig är ett samlingsnamn på ovanstående.
  • Anonym (Toot)
    misil skrev 2019-06-20 19:03:55 följande:

Kärleksprutt när en kvinna äntligen vågar fisa i ens närhet och man säger att det är helt okej dvs nu har vi ett förhållande.

Början på slutet...man ska inte bli för bekväm inför varandra.
  • misil
    Anonym (Toot) skrev 2019-06-20 19:15:16 följande:
    Början på slutet...man ska inte bli för bekväm inför varandra.
    Du låter lite som Sheldon Cooper,när en kvinna vågar fisa i din närhet så betyder det att hon känner sig trygg och litar på dig :) 
  • Anonym (Toot)
    misil skrev 2019-06-20 19:31:12 följande:

Du låter lite som Sheldon Cooper,när en kvinna vågar fisa i din närhet så betyder det att hon känner sig trygg och litar på dig :) 

När en kvinna vågar fisa i min närhet betyder det att hon antagligen är min bästis eller min syrra och för att hon är gasig.

Om en man släpper sig inför mig betyder det att han testar sina gränser och antagligen redan börjat lämna kvar sina skitiga kallingar i min tvättkorg.

Jag vet att vi alla har gaser i tarmarna, det är helt normalt. Men personligen får det mig att tända mindre på den jag dejtar om han börjar hålla på och gasa sig. Alltså, det stinker ju och är ju liksom inget upphetsande. Själv drar jag mig undan om det kommer gaser och pruttar diskret. Om jag råkar släppa mig i sömnen är det ingen big deal men jag vill inte hålla på och tävla vem som är värst i prutt med den jag ska tända på sexuellt. Osexigt.
Svar på tråden Fiser, pruttar, brakar..