• Isola80

    Stackars dagisbarn

    Jag bor i Göteborg (Linnéstaden), du känner säkert till hur det är på förskolan där och på många andra ställen. Jag har till denna höst sökt dagisplats för min dotter som är 1,5 år. Hon fick plats på ett dagis som har 6 avdelningar med 18 barn på varje avdelning. Det vill säga över 100 barn som delar på den lilla utegård som finns. Jag var där och besökte dagiset i våras och gick hem med tungt hjärta, det var fruktansvärt. Två rum hade avdelningen och inga utflyckter gjorde man på denna småbarnsavdelning.

    Socialdemokraterna lovade att alla barn skulle få en dagisplats inom rimlig tid, och för att lösa detta har man helt enkelt bara förstorat grupperna. Detta är för mig inte acceptabelt.

    Jag hade tur och fick en plats på ett föräldrakooperativ som är jätte fint. Men jag tycker så synd om de barn som går på dessa trånga och högljudda dagis.

    Jag vet att man i Stockholm har större utbud av privata dagis. Jag tror det finns ca 2 i centrala Göteborg.

    Hur löser ni detta med för stora barngrupper?  Det måste ske en förändring. Man blir så arg när man läser om alla mutskandaler som pengarna gått till istället i Göteborg.

    Mamma till Ebba

Svar på tråden Stackars dagisbarn