Tips på sött vitt vin sökes
Jag är ingen stordrickare av vin, men mitt favoritvin Sweet Dreams har i alla fall ugått ur sortimentet hos Systembolaget. Så nu skulle jag vilja ha tips på nåt annat sött vitt vin.
Jag är ingen stordrickare av vin, men mitt favoritvin Sweet Dreams har i alla fall ugått ur sortimentet hos Systembolaget. Så nu skulle jag vilja ha tips på nåt annat sött vitt vin.
Donelli, det står även Lambrusco dell'Emilia på flaskan nr: 12434
Guntrum Riesling nr : 6155
Relax nr : 7230
Liebfraumilch nr: 5940
Tack för tipsen!
Om du gillar mousserande kan jag varmt rekommendera de olika Asti vinerna. Asti Araldica är min favorit men Asti Cinzano och Asti Martini är jättegoda med!
Black Tower är också ett tips. Gott och lagomt sött.
Black Tower är också ett tips. Gott och lagomt sött.
Tre Apor! Mycket lätt drycket och gott vitt vin!
Håller med föregående Black Tower är bra!
Även Happy Cat och Blue Moon
Guntrum Reisling
Tania
Tre apor
det är tre mycket goda viner ^^
Skickade gubben, det blev en Guntrum Riesling!
Sparar tråden för framtida bruk
usch, nu sitter man ju och längtar efter Guntrum jue :P
kan ju inte dricka något på länge nu ^^
Tre bra tips från mig som arbetar på Systembolaget och du vill ha något gott och halvtorrt, precis som Dreams :).. Ett litet tips. Dreams har bytt namn till Sunny Days (art.nr 5837-01), så det finns fortfarande, men under annat namn. De bytte namn förra året.
Artikelnr: 6403-01
Namn: De Bortoli
Druva: Gewurztraminer Riesling
Pris: 69kr
Land: Australien.
Smaktyp: Halvtorrt vin.
Doft Stor, blommig, druvig doft med inslag av litchi, mandarin och honung. Smak Halvtorr, blommig, druvig smak, inslag av honung, litchi, mandarin och grapefruktskal. Användning Serveras vid cirka 8°C till fisk- och skaldjursrätter, gärna med heta och asiatiska inslag.
Artikelnr: 3223-01
Namn: Torres San Valentin
Druva: Parellada
Pris: 59kr
Land: Spanien
Doft Druvig doft med inslag av gråpäron, persika och citrus. Smak Halvtorrt, druvigt vin med inslag gråpäron, persika, honung och mandel. Användning Serveras vid cirka 8°C som sällskapsdryck eller till asiatiska rätter.
Art.nr: 7413-01
namn: By the River
Druva: Riesling
Pris: 59kr
Land: Tyskland
Doft Diskret, druvig doft med inslag av honung, päron och gröna marmeladkulor. Smak Halvtorr, druvig smak med inslag av honung, päron och ananaskaramell. Användning Serveras vid cirka 8°C till fisk- och skaldjursrätter, gärna med asiatiska inslag eller som sällskapsdryck.
Mamma och pappa brukar köpa något Riesling från Chapel Hill som jag tycker är sött och rätt gott fast jag egentligen bara gillar ultratorrt vitt - så det kanske inte är sött nog.
Tre apor är svinbilligt och gott, annars har jag börja digga ett mousswrande rose ifrån Chile, vet inte vad det heter, men har stora bokstäver som mönster på flaskan