• Melan86

Varför stannar kvinnor kvar hos idioter till män?

Varför stannar kvinnor kvar hos idioter till män?

Nu menar jag inte i relationer där det pågår misshandel utan i relationer där kvinnan/mamman gör ALLT och mannen/pappa inte tillför ett skit. Han tar inte hand om sina barn, utför inga hushållssysslor och prioriterar sig själv och sina intressen före allt annat. Och har dessutom mage att gnälla om disken inte är gjord när han kommer hem från sitt viktiga arbete.

Finns massor av sådana här trådar där kvinnan/mamman beklagar sig över sin karl och söker och får sympatier får andra i samma situation. Jag begriper inte varför? om du agerar dörrmatta åt någon annan och finner dig i det så anser inte jag att du är någon att tycka synd om. Sluta upp att ta skit och lämna puckot istället!

• Svar på tråden Varför stannar kvinnor kvar hos idioter till män?
  • Grabben

Har man inte varit i sittsen så är det mycket svårare att förstå.

Jag börjar förstå hur dom har det. Inget jag gör är rätt. Rätt är så som hon vill ha det. Klagar jag så är jag en gnällig kärring. Får tjata om jag ska lyckas gå till lekparken med sonen. Antyder ofta violken dålig pappa jag är.

Så ja man funderar på varför man stannar. Man vill väl vänta in i det sista. En sista chans är väl familje terapi....

• TvåLjus

ja det kan man ju undra. varför folk gör som de gör, varför man stannar, varför man går, varför varför varför.

• Happymom

Det kanske inte är bättre att vara själv....

Att önska att man hade det lite bättre och att få beklaga sig är mänskligt. De goda sidorna behöver man inte ta upp, men det är för dem man stannar.

"För att klara ett äktenskap är det inte partnerns goda sidor man ska ge akt på. Man måste klara av att leva med de dåliga."

Svar på tråden Varför stannar kvinnor kvar hos idioter till män?