• emilias

Vi funderar på att flytta till eskilstuna, vill veta allt!

Så har vi kikat lite hus i Eskilstuna och vill veta allt,
    positivt som negativt.
    Bra skolor? Bra områden? Dåliga områden? Mysiga omgivningar? Saker att göra? Trevliga människor?
    Ja allt bra som dåligt =0)

• Svar på tråden Vi funderar på att flytta till eskilstuna, vill veta allt!
  • DiZZY

Jag har tidigare bott i Eskilstuna i över fem år, och visst trivdes jag bra, bara man hamnar i rätt område.
    Bra områden enligt mig är Västermalm, Övre Nyfors, Norr och Söder. Annars är det mest skit tycker jag, områden som Årby, Lagersberg, Viptorp, Fröslunda, Nyfors, Råbergstorp mfl tycker jag INTE om. Men det är min personliga erfarenhet.

När det gäller skolor och dagis vet jag inte så mycket om. Det finns mysiga omgivningar och mysiga fina hus. Gamla stan är jättefint, och likaså stadsparken och djurgårdsparken. Och det finns saker att göra, en lagom stor stad med bra utbud av affärer, resturanger, bio. Sen finns ju Tuna Park och Parken Zoo. Bra människor också, bara man håller sig borta från Fristadstorget på nätterna, för då kryllar det av skumma människor.Jag har bevittnat många misshandelfall m.m.

Det var väl ungefär det jag vet!

• emilias

Åh vad snällt! Tack!
    Man blir alltid lite fundersam, speciellt när man ska flytta med barn..
    Vet du något om området Hällby?

• DiZZY

Hällby tror jag är mycket bättre än Torshälla.
    Torshälla gillar jag inte alls, mycket skit där med. Så då skulle jag hellre satsa på Hällby faktiskt.

• LokesMammi

Hej! Hittade denna tråd nu. Jag är född o uppvuxen i Eskilstuna och flyttade därifrån för snart 3år sedan pga att jag inte gillar stan alls! =) hehe
    Hur kommer det sig att ni väljer Eskilstuna av alla ställen? =)
    Jag bodde i Fröslunda sen jag föddes tills jag gick sista året i högstadiet, då flyttade vi till Nyfors. Jag gillar själv Fröslunda eftersom det är "mitt" ställe. Synd bara att det kallas Svartlunda nu pga alla utlänningar. Så var det inte förut. Samma sak med Nyfors. Kallas nu chinatown. Gillar dom ställena. :(
    Men vill man inte bo med en massa utlänningar så ska man hålla sig ifrån Fröslunda, Nyfors, Årby, Robertstorp, Lagersberg........
    Annars är fröslunda o nyfors fint. Fast de har gjort om där så man inte känner igen sig längre =) Stenby är fint. Torshälla är en egen liten by. De flesta som bor där vill inte tillhöra Eskilstuna. :/ Hällby är också bra Hällby kanske är bättre än Torshälla. Vet inte riktigt! =)

Är det något du undrar över så är det bara att fråga =)

Bebis 16/1-11
Svar på tråden Vi funderar på att flytta till eskilstuna, vill veta allt!