hur lång tid behandla lägenhetsansökan?
Jag och min man har ansökt om många större lägenheter hos den privata hyresvärd vi redan bor hos. Än har vi inte fått någon. Jag har inte förstått varför då vi har bra inkomst, bott hos dem i 7 år utan några klagomål. Vi har hunnit få två barn så nu trängs vi 4 personer i en tvåa.
Nyligen läste jag på deras hemsida att man får förtur hos dem ju mer pengar man sparar. så jag öppnade ett bankkonto hos dem och stoppade in pengar. Jag var även nere och pratade med de ansvariga och de sa att allt såg bra ut för oss. När ansökningstiden gått ut, la de plötsligt ut lägenheten en vecka till. Jag gick och pratade med dem och de skyllde de på att de tagit bort ansökan några dagar för tidigt. Nu var det en vecka sen de började behandla ansökningarna och vi har inte hört från dem än. Betyder det att någon annan familj är aktuell före oss eller kan man fortfarande hoppas på att vi har någon chans?
Jag börjar känna mig förtvivlad då vi ansökt om så himla många lägenheter utan att först varför vi aldrig får någon.