Kan jag "begära" att få läsa hans sms?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 16:07
Vill bara säga att jag kom för 2 veckor sen på min sambo med en annan.
Jag skulle säga att det åxå är att kontrollera honom då han egentligen inte har något val...för vad händer om han säger nej?
Nej, du kan inte begär att du ska få läsa hans sms.
Man läser inte andras sms! !!!! Lika lite som man avlyssnar telefonsamtal, eller läser andras dagböcker eller msn-konversationer. Lite jävla privatliv måste man väl få ha även om man är i en relation.
skaffa dig ett självförtroende istället för att terrorisera din karl. En kontrollerande svartsjuk partner som kräver kontroll, gör att killen kommer skaffa en annan dam. Så koppla av istället. Du kan inte göra ett enda dugg.
Om du ska fortsätta i din relation, och för att det ska hålla, måste du släppa din kontroll och lita på honom. Trots det som har hänt innan, har du ju valt och gå vidare med honom och förlåtit. Så nej, du kan inte och ska inte begära det av honom.
Tycker du måste prata med honom om hur ni kan hitta ett sätt för dig att få tillbaka förtroendet för honom. Det är er bådas angelägenhet och inte ditt ansvar ensamt. Säg att det inte känns tillfredsställande och säg att ni måste hjälpas åt.
Jag tror att du riskerar att faktiskt trycka bort honom genom att kräva att få läsa hans sms, inget gott kan komma utav det. Om det som du är rädd för, skulle visa sig vara sant, så kommer detta tillslut att visa sig ivarjefall.
Kontrollbehov kan vara väldigt skrämmande i de flesta förhållanden, både för män och för kvinnor.
Jag tycker att du åtminstone för tillfället ska lägga det här åt sidan, försöka lita på att han är ärlig mot dig och inte går bakom din rygg. Nåväl, det kan vara jävligt svårt att bara lägga sådana misstankar åt sidan, men jag tror det är bättre för dig och din relation.
Med tiden visas det mesta.
-D.
Nä, jag kan ju tycka att man ska få ha ett "eget liv" på sidan av (liknande privatliv), men man ska ju absolut inte ha några hemligheter för varandra!
Om han vägrar visa dig sina sms så låter det ju bara som att han verkligen döjler nånting!
Jag skulle bli galen! Nu läser inte jag min karls sms eller fiskar efter att få veta vad han skriver till andra på internet. Men om jag frågar VEM han smsar med,pratade med i telefon eller skriver till på t.ex. på msn - och jag får veta det - då är jag nöjd :)
Jag vet ju att han älskar mig, så varför skulle han liksom göra mig något ont?
(han har dock varit otrogen en gång förut, för ca 3 år sedan, men det är ju förlåtet och glömt)
haha vafan? klart du får begära att läsa hans sms om han har betett sig illa förut.
För att du ska kunna lita på honom, vilket är upp till honom så självklart ska han tillåta dig läsa hans sms.
Är så jävla less på allt tjat om privat liv, vill du ha ett privat liv var inte i ett förhållande förfasen!
Säger han nej vet du att det finns något att dölja, annars ska han kunna visa det :)
Kram på dig ts.