• Kirribillan

Förskolor i Järfälla

Ska ställa min lilla son i kö till dagis i Kallhäll/Jakobsberg men är nyinflyttad och känner inte till vilka förskolor som är bra. Några tips? Vilka har bra/dåligt rykte?

Tacksam för alla tips jag kan få!

• Svar på tråden Förskolor i Järfälla
  • Simba

Jag bor i Skälby, och min son har precis börjat på Orgona. Vi är supernöjda! Allt har funkat hur bra som helst och sonen trivs jättebra.

Har kompisar med barn på Polaris och Skälby, de är också nöjda, men jag vet ingenting om de förskolorna.

Ett tips är att fråga den som har hand om öppna förskolan, det gjorde jag och hon rekommenderade mig Orgona.

Lycka till!

• Kirribillan

Tack för tipset! Jag har inte börjat gå på öppna förskolan ännu. Det är fullt upp hela tiden..... Men jag ska ta mig i kragen....

• Kirribillan

Några fler åsikter/rykten?

• mimmipigg

Känner inte till Kallhäll men några i Jakobsberg, t ex Mjölnaren nära Jakobsbergs stn är jättepopulär men det är jättesvårt att få plats. Vallstugan likaså. Sen finns ju Vattmyra, Nibble och Aspnäs och nåt i centrum, och ett par-tre-fyra till nära Mjölnaren, ett Montessori bl a (Kuben). Ur & skur-dagis har dom vid gymnasiet men det är nog ett par års kö dit, där finns ett frikyrkligt dagis också.
    I mitt område (Västa Jakobsberg) finns Vattmyra och på andra sidan Mälarvägen i Viksjö finns Råsten som är ett Pysslingen-dagis - där ska min Emma börja i januari

Hehe, jag hade inte så mycket att komma med förutom rabbla upp nägra... men Mjölnaren är nog det mest populära tror jag! Dom har varit på TV flera ggr vet jag ang. deras genusprogram.

• Kirribillan

Jag ska till Vattmyra och kolla. Har hört bra saker om Vattmyra men det verkar vara ett "stort" dagis, många barn....

• Alvi

Har en kompis vars barn går på en förskola i Kallhäll... Termovägen.. kommer inte ihåg vad det hette.................
    Men hon tycker att det är alldeles för många små¨ttisar på småbarnsavdelningen.... Ingenkoll.. mend et här är viserligen ett par månader sen, det kan ju ha förbättrats...

• Kirribillan

Hm, ska kolla vilket det är... Jag tycker det känns nog jobbigt att lämna ifrån mig min lilla prins.. man vill ju att personalen ska ha tid för barnen..

• Hallonpaj

Mjölnaren är helt fantastiskt!

Svar på tråden Förskolor i Järfälla