• Hallonbarn

Lösnaglar

Hej

Jag är sugen på att skaffa lösnaglar. Men undrar lite om vilket som är bäst material, har läst att de finns akryl, gelé och silke. Kanske nån mer också?

Vilket håller bäst?
    Är de olika prisgrupper?
    Hur länge kan man oftast ha naglarna innan dom måste tas av?

Så ge mig alla tips och råd om lösnaglar

Finns de någon som bor i Uddevalla och kan tipsa om en salong så hade de varit toppen

Kram

• Svar på tråden Lösnaglar
  • artax

om du bor i Uddevalla så åk till överby och fixa där.. dom e helt ok duktiga och schyssta priser.. akryl kör dom med.. jag har gjort där typ 3ggr och det har blivit bra.. :) kostar typ 450:- runt där..

• anmaca

Gå till en nagelstudio och se vad dom erbjuder för material och hör vad dom tror passar dig bäst.

Jag använder akryl till mina naglar och det håller kanon.
    Jag går var 5-7 vecka och fyller på materialet eftersom naglarna växer hela tiden.
    En väninnna till mig går var 3e månad, hon låter naglarna växa tills materialet helt ramlat av.

Det jag gör när mina börjar växa ut så det blir en glipa mellan nagelband och material är att jag bara ser till att måla naglarna i ett täckande nagellack, då syns inte glipan på samma sätt Flört

Att göra naglar är det bästa jag någonsin gjort, jag har alltid haft långa naglar tidigare men har tyvärr fått psoriasis på dom så dom går av hela tiden och är otroligt missfärgade. Med material på ser dom ut precis som innan och ingen kan ana min sjukdom.

Lycka till med dina naglar.

• Hallonbarn
    artax skrev 2010-09-17 16:34:30 följande:
    om du bor i Uddevalla så åk till överby och fixa där.. dom e helt ok duktiga och schyssta priser.. akryl kör dom med.. jag har gjort där typ 3ggr och det har blivit bra.. :) kostar typ 450:- runt där..
    Har hört gott om dom på Överby så ringde dit,  för att fråga lite. Men hon kunde tyvärr inte svenska så bra. Hon sa att man inte kunde boka tider utan att de bara var dropp in. Men ska se om jag hittar nått här i stan först.

Tack för ditt svar :)
  • Hallonbarn
    anmaca skrev 2010-09-17 16:48:46 följande:
    Gå till en nagelstudio och se vad dom erbjuder för material och hör vad dom tror passar dig bäst.

Jag använder akryl till mina naglar och det håller kanon.
    Jag går var 5-7 vecka och fyller på materialet eftersom naglarna växer hela tiden.
    En väninnna till mig går var 3e månad, hon låter naglarna växa tills materialet helt ramlat av.

Det jag gör när mina börjar växa ut så det blir en glipa mellan nagelband och material är att jag bara ser till att måla naglarna i ett täckande nagellack, då syns inte glipan på samma sätt Flört

Att göra naglar är det bästa jag någonsin gjort, jag har alltid haft långa naglar tidigare men har tyvärr fått psoriasis på dom så dom går av hela tiden och är otroligt missfärgade. Med material på ser dom ut precis som innan och ingen kan ana min sjukdom.

Lycka till med dina naglar.
    Tack för ditt svar och tipset att måla med täckande lack när dom växer ut :)
  • slemtorsk i din bralla

jag föredrar gel eftersom jag är en del i vatten, har inte diskmaskin och hatar gummihandskar... älskar dem

De är lite mer hållbara för sånt än akryl, annars skiljer det inte särskil mycket.

Mina har jag dock gjort i Göteborg, 350 kr kostade det på en salong nära domkyrkan, annars ligger ju priset på minst det dubbla här i stan...Men är du i Göteborg så kan du ju gå dit...de har tidsbokning men ibland kan man ha tur att de har tider lediga.

• anmaca

Måste bara tillägga ang hållbarheten på akryl, jag jobbar inom vården och tvättar händer och spritar hela iden.
    Har inte heller diskmaskin och mina naglar sitter kvar Flört

• Furia

De olika materialen håller olika på olika personer. Har själv inte provat silke men började med akryl för ca 14 år sen. Övergick till gelé för kanske 10år sen, det håller bättre på mig. Jag upplever också gelén som lite mer flexibel medans akrylen är väldigt "hård". Om man slår i kan gelén ge med sig lite men akrylen kan gå av om du har otur.
    Jag fyller på var 3e vecka och har i alla dessa år varit utan samtliga naglar max 3 månader. Betalar 420 för en påfyllning med färgad gelé, just nu är de turkosa med svart rand.
    Har aldrig haft problem med nagelsjukdomar eller svamp men i vissa omgångar har de haft lättare för att släppa men sitter som regel fint. Mina naglar är en av få "fåfängor" som jag inte kan leva utan. Hoppas du blir nöjd med dina

• Hallonbarn

Tack för svaren allihopa Ska ner på stan idag och fråga runt lite bland olika salonger, är riktigt sugen på ett par fina naglar nu

Svar på tråden Lösnaglar