Nu har jag pratat med arbetsterapueten och hon kommer hem till mig nästa fredag och då ska vi prova ut en massa hjälpmedel, bla toalettförhöjning med handtag på sidorna, glidmattan, något som ska underlätta in och ut från bilen och andra saker som kan hjälpa mig i vardagslivet.
Jag har tur denna graviditeten med att ha fått tag på en arbetsterapuet som själv haft foglossning. Förra graviditeten hade jag också foglossning från v 17 och fick då använda bälte, akupunktur och TENS apparat, men akupunkturen var jag knappt hjälpt av och den här graviditeten kan jag inte ha bältet för det gör ont vid belastning på höfterna.
Det jag känner är att vissa dagar är det inte lika jobbigt med foglossningen och då är jag dum och tar i för mycket också blir det värre sen.
Jag är inte sjukskriven denna graviditeten då jag pluggar på universitetet och tycker att det fungerar ganska bra, har mycket hemstudier. Förra graviditeten däremot var jag sjukskriven från v 17, då arbetade jag på ett gruppboende för gravt utvecklingsstörda.