• JGumsa

Basta som gravid?

Ja, har googlat och det står olika men varför skulle det inte vara ok egentligen? Bara man inte sitter för länge eller har FÖR varmt eller? Jag brukar inte sitta längre än MAX 15minuter ändåGlad Vad vet ni om detta?

• Svar på tråden Basta som gravid?
  • JGumsa

Hittade detta på growingpeople och de är ju seriösa så det är nog lugnt då..

"Det är inte farligt att bada bastu under graviditeten. Barnet ligger väl skyddat inne i din livmoder och temperaturen i magen är jämnt reglerad. Som alltid när du är gravid ska du lyssna på din kropp och kanske inte sitta allt får långa stunder åt gången.

När du är gravid har du en lite högre kroppstemperatur så kanske du inte upplever bastubadet så behagligt som du är van vid. Glöm inte att dricka rikligt med vätska efteråt"

• Quiet thoughts

Klart man kan basta. Vad tror du finnarna gör då? Finsk vedeldad sauna, finns inget skönare.
    Man behöver ju inte badda i 100 grader i en timma och slå på bad på bad.

Och tänk, hur tvättade sig de "förr i världen" då? Då de kanske bara hade bastu en gång i veckan

Lova min dotter blev en ängel 22 maj 2010, 6.5 år gammal.Saknar dig.
  • Rynna

Någon som vet hur det är med infraröd bastu då?
    Jag har aldrig suttit i en och vet inte hur det känns, men när jag googlat hittar jag några som avråder, bland annat tillverkarna av sådana. På nåt annat ställe läste jag att man inte skulle för att det kunde bli obehagligt när det blev varmt... och det känns ju som dumheter.
    Nån som testat eller vet nåt?

Svar på tråden Basta som gravid?