• maddelu

Läkerol ok att äta när man är gravid??

Iochmed att jag plussade så har jag ju såklart slutat röka. Det går faktiskt jätte bra, men jag har börjat ha en ask läkerol i fickan istället. .,, blir att jag ofta tar en tablett eller två istället för en cigarett.

Är det okej att knapra Läkerol för bebisen??
    (den laxerande effetkten är jag medveten om Tungan ute)

• Svar på tråden Läkerol ok att äta när man är gravid??
  • IdiotPrayer
    maddelu skrev 2010-09-17 18:25:09 följande:
    Iochmed att jag plussade så har jag ju såklart slutat röka. Det går faktiskt jätte bra, men jag har börjat ha en ask läkerol i fickan istället. .,, blir att jag ofta tar en tablett eller två istället för en cigarett.

Är det okej att knapra Läkerol för bebisen??
    (den laxerande effetkten är jag medveten om Tungan ute)
    varför skulle det inte vara okej? innehåller inte ens socker som kan va skadligt....läs livsmedelsverkets kostråd för gravida,läkerol finns inte med på listan!
  • Mrs West

Jag gör också det iom att jag fått så äcklig smak i munnen. Kan inte tänka mig att det skulle vara skadligt. Det är ju som sockerfritt godis och man äter ju inga mängder heller.

• maddelu

jag har läst på livsmedelsverkets sida såklart Glad

Jagt tänkte mera på att det är sötningmedel i . Sötniningsmedel är ju inte nyttigt för "nån" egentligen..

• IdiotPrayer
    maddelu skrev 2010-09-17 18:36:40 följande:
    jag har läst på livsmedelsverkets sida såklart Glad

Jagt tänkte mera på att det är sötningmedel i . Sötniningsmedel är ju inte nyttigt för "nån" egentligen..
    är ingen fara!men som sagt,har laxerande effekt (vilket iofs kan behövas när man e gravid :P) så ät inte för många askar per dag hehe:) du kanske kan bära med dig äppel/morotsbitar i en liten ask lr påse?funkar åxå och är nyttigt;)
Svar på tråden Läkerol ok att äta när man är gravid??