• Daz

mår illa, vecka 37

Jag är i vecka 37 och jag har börjat må illa. Varför? Är det vanligt? Jag kan inte minnas att jag mådde illa och hade lite ont i magen så här sent i graviditeten med mitt första barn. Sammandragningar har jag ju då och då, när magen blir stenhård några minuter, men det känner jag ju igen sedan förr graviditeten. Men varför detta illmående? och molvärk i magen?

Bebisen rör sig också väldigt mycket. Det tycker jag är konstigt med tanke på allt som finns att läsa om att det är vanligast att barnet INTE rör sig så mycket i slutet eftersom det är så trångt i magen.

• Svar på tråden mår illa, vecka 37
  • Dissan

Började må illa i v 35 ca. Fick förklaringen att det "är fullt". Bebisen trycker på alla organ, det är det som gör att man mår illa, Tydligen väldigt vanligt i slutet att må illa...

• Jordgubb1

Hej!
    Jag har gått 37 hela veckor och jag mår också illa till och från. Har jättemycket ont i magen (matmagen) på nätterna och känner inte så mycket hunger längre innan jag blir matt och får blodsockerfall Rynkar på näsan...

Har också en livlig krabat i magen och det är så där mysigt när den tumlar runt samtidigt som man har ont i magen och mår illa... Men men, skönt ändå att den rör sig Glad 

Tycker att det blivit väldigt "fullt' i magen de sista dagarna. Har kännt mig väldigt smidig fram till för någon dag sedan och nu kan jag knappt komma ner till golvet Glad

• Trasseltroll

Fick också förklaringen av min BM att det antagligen är för fullt i magen och att bebisen trycker på vissa organ... Jag fick senast inatt rusa upp och kräkasSkäms Är i vecka 36... Har förresten också en livlig bebbe i magen. Det har varit rätt lugnt fram till nu för någon vecka sedan då jag fick höra/läsa att det skulle lugna ner sig! Tvärtom alltså...

• Jordgubb1

Trasseltroll,
    hur har det gått med ditt SF-mått? För visst var det du och jag som hade samma problem?

• Trasseltroll
    Jordgubb1 skrev 2010-09-18 20:51:02 följande:
    Trasseltroll,
    hur har det gått med ditt SF-mått? För visst var det du och jag som hade samma problem?
    Hej! Var hos bm i måndags och då hade magen vuxit 2 cm:) och jag själv hade helt plötsligt gått upp 2 kilo efter att ha stått still hur länge som helst med vikten... Hur går det för dig?
  • Jordgubb1

Lustigt, för det var samma för mig... Jag hade också vuxit två centimeter och gått upp två kg, men jag har ju aldrig stått helt still... Känns som att vi följs åt lite granna Skrattande

• hugger i sten

När jag väntade dottern kräktes jag minst 6ggr/dag från v.7-v.17 och från v.35- tills hon föddes. Fick veta att det var ganska vanligt, fick inte förklaringen fullt, men att jag inte skulle vara orolig

• Li76

Hej!
    Jag är i v.38 och har börjat må jätteilla igen, får verkligen tänka på att inte äta/dricka för mycket åt gången!

Jag hade hoppats på en fixering vid det här laget, för med mitt andra barn blev det mycket lättare med illamåendet efter hon fixerade sig, någon som haft likadant?

Och min bebis sparkar ORDENTLIGT nu, jag kan riktigt tappa andan..

Svar på tråden mår illa, vecka 37