• Anonym (pinsam)

jag är socialt pinsam :(

Jag är rätt så blyg av mig och det är delvis för att jag helt enkelt inte vet hur jag ska bete mig i vissa situationer eller att jag säger "fel" sak. Sedan blir ju inte saken bättre av att jag lätt får ångest och är en expert på att älta saker.
    Som ikväll t.ex. Jag skäms super mycket, har ångest och kan inte sova..allt pga att jag kallade en kompis(min pojkväns kompis) för ett smeknamn som tydligen(jag hade ingen aning) har nån slags sexuell antydan. Vi spelade spel och det var hans tur och jag sa det till honom och använde alltså då smeknamnet. 

Min kille blev inte ett dugg svartsjuk, då han vet att jag jämt och ständigt har smeknamn för folk och han förstår att jag inte menade det på det sättet, men jag tycker att situationen vart väldigt pinsam trots att våra vänner (ett par) troligtvis förstår att jag inte menade det så heller(vi har varit tillsammans i ca 10 år). 
    Hela kvällen var förövrigt jätte trevlig. Vi ska träffa dom igen på tisdag och jag skämt så mkt så jag inte ens vill träffa dom, har sån jävla ångest.

Tycker ni att den är rättfärdigad? Skulle ni också skämmas? 
    Uppskattar alla svar väldigt mycket.. 

• Svar på tråden jag är socialt pinsam :(
  • Anonym (natt)

Ett smeknamn han har av andra el bara av dig? Fattade inte :).

• Anonym (pinsam)
    Anonym (natt) skrev 2010-09-18 02:21:05 följande:
    Ett smeknamn han har av andra el bara av dig? Fattade inte :).
    Förlåt om jag uttryckte mig lite otydligt.
    Det var ett smeknamn jag kallade honom då som jag kallar honom för ibland bakom hans rygg så att säga. Jag brukar ha namn för ganska många som jag inte säger diretk till dom, inga elaka namn alltså, det kanske exempelvis kan vara att det rimmar på nått osv.
  • Mamaobabba

Tycker inte det verkar som om du behöver ha ångest.
    Lätt att säga, men om inte någon tog illa vid sig så är det inget att älta eller hänga upp sig på!
    OCH om någon tog illa vid sig, och det är nära vänner så är jag säker på att ni kommer kunna reda ut det utan att det blir några fortsatta problem. Låter ju inte som att det var något grovt förolämpande eller så..
    Hoppas du kan släppa det och njuta av er vänskap istället!

• Poof

Det finns inte någon chans att du kan se det roliga i det hela? att du sa "fel" å skratta åt det? :) om dom inte påpeka namnet eller reagerade starkt så e nog glömt till nästa gång ni träffas kanske...

• Anonym (pinsam)
    Mamaobabba skrev 2010-09-18 02:39:16 följande:
    Tycker inte det verkar som om du behöver ha ångest.
    Lätt att säga, men om inte någon tog illa vid sig så är det inget att älta eller hänga upp sig på!
    OCH om någon tog illa vid sig, och det är nära vänner så är jag säker på att ni kommer kunna reda ut det utan att det blir några fortsatta problem. Låter ju inte som att det var något grovt förolämpande eller så..
    Hoppas du kan släppa det och njuta av er vänskap istället!
    Tack för svaret. Jag tror inte att någon tog illa vid sig, men jag tror jag gjorde dom obekväma så att säga. Det är just det är så typsikt mig, jag förstår om folk inte vill umgås med mig pga att jag kan få dom lite illa till mods, göra dom obekväma. Jag är 99,9% säker på att de inte tolkade det som att jag "ville ha" han jag hade smeknamn för.
    Jag skäms bara enormt ändå, tror inte jag ska träffa dom på tisdag :(.  
  • Anonym (pinsam)
    Poof skrev 2010-09-18 02:42:37 följande:
    Det finns inte någon chans att du kan se det roliga i det hela? att du sa "fel" å skratta åt det? :) om dom inte påpeka namnet eller reagerade starkt så e nog glömt till nästa gång ni träffas kanske...
    Tack för svaret. Det vart liksom lite tyst och min killa kommenterade det direkt fast mest på ett skämtsamt sätt, han sa nått i stil med att "det var ju en konstig sak att säga". Han som jag kallade smeknamnet sa också nått, kommer inte ihåg vad, men inget elakt utan mest nått pinsamt svar på min pinsamma kommentar. Det var lite pinsam stämning i kanske fem minuter efter det, typ.
    Efteråt sa min kille att han tyckte det var lite pinsamt men att det inte var någon grej. 
    Men grejen är ju den att man kan aldrig veta hur de egentligen reagerade om jag säger så.

Jag vill bara höra hur andra skulle uppfatta det om de skulle vara i samma situation..
  • Mamaobabba

Jag skulle nog mest skratta bort det.. Men, å andra sidan är jag inte rädd för att göra pinsamma saker.. Och jag tar inte så lätt illa vid mig heller!

• Anonym

Ööööö....aaaaa....äääää....jag tycker du borde ta mediciner mot din paranoia....

• Carniwhore

Ts. jag är likadan. Helt missanpassad. ^^

Ibland blir det helt fel, men jag tror inte så många andra tänker på det som vi gör. Lätt o råda dig till att se det lustiga i det när jag inte gör sånt själv. Sän hjälpte ju inte din sambo till precis, vet han hur du har det? Så kanske han kan hjälpa dig att styra upp såna saker i framtiden :)

• Anonym (pinsam)
    Anonym skrev 2010-09-18 06:27:07 följande:

Ööööö....aaaaa....äääää....jag tycker du borde ta mediciner mot din paranoia....

ha ha, som tur är är jag inte så här jämt :). Jag tycker bara det är väldigt jobbigt att göra bort mig då jag ganska gör just bort mig. Har även blivit retad för sånt när jag var yngre, kanske därför det blir extra jobbigt.
Svar på tråden jag är socialt pinsam :(