• loppis7

Åka tillbaka till födelselandet ta med syskon ?

Mannen har en adopterad dotter sen tidigare o nu ska dottern, mannen , jag , syskonen o farmor åka dit , men jag tycker inte att jag o småsyskonen 2o3 år gamla ska åka med då vi ska åka till Indien både då jag tycker att de andra är för små o att det skulle vara bättre att mannen ,dottern o farmor skulle åka själva.
    Hur övertygar jag mannen att vi ska stanna hemma ?

• Svar på tråden Åka tillbaka till födelselandet ta med syskon ?
  • Lotte

En tanke...Kan tänka mig att resa med en 2 och en 3-åing kommer att kräva en del fokus på de små banen. En sådan resa kanske man skall ha fullständig fokus på den större flickan som skall besöka sitt födelseland. Vet inte hur gammal hon är men det kan nog vara mycket känslor och tankar som behöve tas omhand

• Lena

Du kan ju fråga flickan hur hon vill ha det. Är det en längre resa så kan de ju resa i förväg och ni möter upp sen.

• loppis7

Håller helt med flickan är 13 år o jag har ockås hela tiden sagt att dom ska åka själva men det är mannen som ill att alla barnen ska ska med, har försökt sagt att det kanske inte är så bra att åka med små barn då dom kanske lätt kan bli sjuka o då tar det ju mycket tid från flickan.

• loppis7

Hon säger att det inte gör något men innerst inne tror jag att hon vill åka själv med dom , då hon bara bor varannan helg hos oss o görna skulle vilja vara själv med pappa.

• M2003

På "återresan" med det adopterade barnet måste man fokusera till 100 % på just det barnet. Det kan vara många känslor som kommer över henne. Det är helt rätt det du skriver! Två så små barn är rena katastrofen att ha med sig på en sådan resa - allt focus kommer att gå åt till att de inte skall slicka på allting, stoppa fingrar och annat de hittar ute i munnen eller att springa iväg, trösta dem när de slåss eller bara för att de är trötta.
    Hans dotter kommer inte att kunna uppleva det som är meningen med en återresa, med två så små barn med - det är inte rättvist mot henne.
    Du tänker helt rätt!
    Man kan åka tillbaka till födelselandet på bara semester och ha hela familjen med sig, men en återresa är ingen semesterresa.  Vid återresan är det 13-åringens tur att uppleva, känna och få vara i centrum och inte två skrikiga småsyskon!
    Dessutom kommer inte de där två småttingarna ha något utbyte av resan - för de är det bara jobbigt och tröttsamt och ovant allt där hemma. Det är inget de små kommer att minnas för framtiden. Ni vuxna kommer att vara helt utslitna av att kånka på de små (vagn funkar inte alltid utan för stadscentrum om ni skall till vichan) och då är det bara att gilla läget och bära.
    Övertala din man och vägra följa med!

• loppis7

Min man ser det som en semresa medans jag säger att vi faktiskt ska åka till hennes"hemland" för första gången o det komer säkert vara både jobbigt o roligt , nu ska vi inte åka till "hennes" stad utan till Goa.Men jag kan tänka mig att om det kommer 2 blonda små barn med lockigt hår kommer dom ta mycket uppmärksamhet

• Ethi
    hag7 skrev 2010-09-18 09:02:43 följande:
    Min man ser det som en semresa medans jag säger att vi faktiskt ska åka till hennes"hemland"
    Märkligt... Skulle ni inte åka till Indien? Nu skriver du ju att ni ska åka till Sverige?

En annan sak som är märklig är ju också att ni liksom aldrig verkar komma iväg eller komma fram till någonting? Sist samma fråga var uppe på tapeten så var väl småsyskonen 1 och 2 år, så det lär väl ha gått ett år minst och ni står fortfarande och stampar? Kommer ni/de att åka iväg, alls?
  • M2003

Är det ingen återresa utan en semesterresa kan väl hela familjen följa med. Däremot hade jag nog tyckt att en 2 och en 3 åring är för små för en sådan lång resa - men det gör man ju som man vill.

• loppis7

Ethi:Jag tror att du förstår vad jag menar eller ? Vi skulle ha åkt tidigare men pga av dödsfall o sjukdom blev det inte så , vi har faktiskt redan bokat en resa men man har ju sina funderingar.......

Svar på tråden Åka tillbaka till födelselandet ta med syskon ?