• Zora

Svagt positivt efter maxtiden med RFSU?

Har BIM nångång 14/6 - 19/6 och testade med RFSU i morse. Efter 5 min var det bara ett streck, lät det ligga och gick och åt frukost. Sedan när jag skulle slänga det så tittade jag på det igen (jag vet..borde inte ha gjort det) och då fanns det ett mycket svagt andra streck. Alltså, jag tror ingenting, vet ju att resultat efter max tiden inte gills. Är det någon som fått ett sådant besked och sedan verkligen varit gravid? Antagligen kommer väl mensen snart, men man blir ju lite fundersam.

• Svar på tråden Svagt positivt efter maxtiden med RFSU?
  • Smülschen

Det står att man ska läsa av efter fem minuter, men står det ingenting om efter hur lång tid man INTE ska förlita sig på resultatet? Hur länge åt du frukost? Jag har för mig att det i alla fall står på clearblues tester att man kan se resultat efter si och så många minuter, men att man inte ska läsa av när det har gått mer än si och så lång tid (kommer inte ihåg hur lång tid det var). Det där RFSU skulle visa upp till sex-sju dagar innan BIM, men jag testade med två tester en eller två dagar innan BIM och de visade båda negativt. Två dagar senare testade jag med clearblue som visade positivt. Jag menar att man ska vara försiktig med resultatet när man testar så tidigt. Det kan mycket väl vara att man är gravid men det är så svagt att det inte syns, eller man har för lite hormoner för att det ska ge utslag så tidigt... Lycka till!

• SaraM

Är det inte 10 min på RFSU? El är det mer.. Jag skulle testa igen om en el två dagar.

• Vanna

Hej!

Jag fick ett svagt, svagt streck med RFSU långt efter maxtiden, och jag var verkligen gravid - har nu fått min lilla David! MEN det måste inte betyda något, vänta någon dag och testa igen... Lycka till!!!!!

• Jossan

vänta lite och testa med cb ...

jag testade med cb 1 v innan jag trodde jag skulle ha mensen och det fanns ett sträck där efter tiden gått ut men jag trodde med 100% säkerhet att jag inte var gravid men 2 v senare testade jag pos trots att jag fortfarande inte trodde jag var gravid... men nu är jag i v 32 ...

men som sagt var tester är ju som du själv förstår ogiltigt men kanske testade du förtidigt?

kram J

• Zora

Hej Smülschen.

Kanske det hade gått ca 20 min innan jag tittade igen. Ja, jag har inga förhoppningar alls, men kanske jag testar om ett par dagar igen, om mensen inte kommer...

• Zora

eller vänta...det blev ju rätt..Åhh är lite förvirrad

Svar på tråden Svagt positivt efter maxtiden med RFSU?