vanliga tröjor + amning?
Någon som har ett bra tips på hur man ska kunna använda sina vanliga tröjor vid amning utan att visa hela brösten? Hur gör ni?
Någon som har ett bra tips på hur man ska kunna använda sina vanliga tröjor vid amning utan att visa hela brösten? Hur gör ni?
införskaffa dig ett par amningslinnen så kan du ha det på dig under dina vanliga tröjor, så har jag gjort iallafall, fungerat utmärkt
jag har ett tunt linne under mina tröjor och då kan jag dra upp tröjan och ner linnet över bröstet och visar då inte magen och minimalt av bröstet
Tänkte precis tipsa om samma sak
Både HM och Lindex har amningslinnen. Jag har hittat dem på underklädesavdelningen.
jag håller med de andra som tipsat om linne under (jag har inte köpt amningslinnen utan använt mig av "vanliga" som är tillräckligt töjbara att dra ner över bröstet). tycker du ändå att det blir för mycket av bröstet som syns kanske du kan ha en snuttefilt el dyl att lägga över axeln och ner på babyn? det funkar bra de första månaderna iallfall, sen blir det mer intressant att dra och slita i allt man kommer åt!
lycka till
Drar man tröjan uppåt så visas väl inget av bröstet? Det är ju mer magen som tittar fram, men den döljs till största delen av bebisen.
Som alla sagt tidigare - amningslinnen. Jag har haft två svarta och två vita från HM. Toppen, toppen bra. Med första barnet hade jag massa amningströjor men den här gången så fick dom ligga kvar i lådan. Inget fel på dem rent tekniskt - man kan ju amma och samtidigt visa så lite som möjligt av bröstet. Men man blir bara "mamma som ammar" och amningslinnena gör att man kan ha sin vanliga klädstil och få vara sig själv.
Lycka till med amningen :)
jag köpte heller aldrig speciella amnings kläder. drog upp eller ner beroene på vad jag hade på mig - bebisen skymmer ju endå det mesta
Annars kan man visst hänga en filt över axeln och ner över bebisen. Som en bonus så får bebisen lite mer matro, när den blir äldre och gärna distraheras av rörelser runtomkring....