• Söta Nasse
    Äldre 18 Sep 14:17
    1849 visningar
    0 svar
    0
    1849

    Barnomsorgen

    Hej!
    Visst vill ni väl att barn i föskolan ska få vara där 30 timmar även om man är arbetslös, sjukskriven eller föräldraledig?

    I uppsala får man inte ha barnen mer än 15 timmar även om man behöver vara sjukskriven. Jo om man hade ett jobb att gå till. Man får inte heller 30 timmar om man är föräldraledig eller arbetslös. Detta vill jag ha ändrat i Uppsala, men det är inte det lättaste att nå fram till politikerna där och kommunen skyller allt på de.

    Jag hade/har inte råd att vara sjukskriven arbetslös då kommunen anser att min man skall vara hemma och ta hand om barnen då. Vi klarar oss mycket bra på hans lön när han jobbar då han är höginkomsttagare, men om både han och jag skulle vara hemma klarar vi oss inte överhuvudtaget. Därför har jag tvingats vara hemma trots kronisk foglossningen och riktigt hemska smärtor.

    Så kan  ni försöka påverka uppsalas politiker blir jag väldigt lättad.
    3 timmar om dagen är inte tillräckligt för hyperaktiva barn som är hemma med en mor som inte klarar av att ge de all stimulans de behöver.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-18 14:18
    btw så har jag redan röstat på mig. Hoppas ändå att ni orkar ta kontakt med moderaterna i uppsala

Svar på tråden Barnomsorgen