• Tessan23

Ni som har tavellister

Vart löpte ni era och vilken färg har ni? Finns den ngn sajt där man kan köpa dom,hitta inga på ikea :S konstigt nog.

Vill så gärna ha men jag hitta ett ställe men dom är bara 65 cm långa det innebär att jag måste köpa 2 stycken då?

• Svar på tråden Ni som har tavellister
  • Jennie Brunflo

Jag köpte två på IKEA. Vita.
    De finns både obehandlade och behandlade.
    De finns inte på IKEA.se tror jag...utan bara i butiken.

Annars har EM och MIO också såna i olika längder.

• Tessan23

Okej tackar :) förstod dte för hitta inget på deras hemsida. Men vilken är det "normalaste" längden? vad har du/ni?

Har aldrig haft sånt innan så jag vet inte

• Jennie Brunflo

Ingen aning hur långa de är....men....50-70cm är väl vanligast...

• Tessan23

Jo jag har sett såna på josefssons men dom är bara på 65 cm så jag funderar på att beställa därifrån 2 stycken i fall ifall.

• lilla nasse

Jag har köpt vår på Chilli i Ggb. Finns som bild i mitt krypin
    Har sett att Mio har lite längre tavellister och svärföräldrarna köpte sina på Bratells här i Gbg.

Lycka till!!

• Tessan23

Tack så mkt. Jag har skrivit ett gb inlägg till dig nu lilla nasse

• väntar o längtar

Köpte våra på EM - tror att de är närmare en meter styck och har tre på rad. De är i ek.

• Marie IE B

Köpte enkla trälister och satte käre maken i arbete. Detta för att få en tavellist som var lika lång som sängen (180 cm) + sängborden är bred och i samma färg som sängmöbeln. Har man bara gott om plats med svängrum för en ca 2,5 meter lång list så är det ett enkelt jobb.

• Joline

Köpte mina på IKEA, obehandlade o vita!

Jo, finns på IKEA´S hemsida: bokyllor/förvaring/hyllor/STRIPA tavellist längd 79 cm.

LYCKA TILL

• Fiffa5

Vi köpte våra på MIO, de är i Ek. Skulle tro att de är 60 cm långa men de finns i olika längder. Vi har de ovanför sängens huvudgavel.

• LPW

Vi beställde vår tavellist hos en snickare vilket rekommenderas eftersom man ju då kan välja exakta mått samt träslag (vår tavellist är i körsbär).

Svar på tråden Ni som har tavellister