• Fidelli

Jag känner inget längre, v.21

Hej! Jag är gravid i v.21, har kännt rörelser och sparkar i 3-4 v. nu och senaste veckan har även sambom kunnat känna dom utanpå magen. H*n har sparkat regelbundet hela dagarna med någon timmas mellanrum ibland..

Igårkväll sparkade den lilla som vanligt när jag slappade i soffan och när jag gick och la mig.
    Idag har jag knappt kännt något.. Inte en knuff eller spark på hela förmiddagen och först kl.16.00 kunde jag slappna av igen för jag kände att den rörde sig lite.. men sen avtog det igen.

Nu till min fråga.. är det något jag borde ringa bm om? Man blir ju väldigt orolig för att något ska vara fel när h*n inte sparkar som innan..

Och känns det mindre när livmodern växer upp ur bäckenet? Innan har sparkarna varit ganska långt ner mot blygdbenet..

Magen har växt betydligt senaste veckan också, fått en riktig "kula".. har det med saken att göra?

Tacksam för svar.. och ber om ursäkt för att det blev så långt.. Skäms

• Svar på tråden Jag känner inget längre, v.21
  • Heavengirl

Det är olika hur man känner... Jag är i v.26 och runt v 21 så gick det i vågor när jag kände bebisen och ibland kände jag inget alls... Blev oxå orolig men det är tydligen vanligt att det blir oregelbundet och att det går ett tag mellan att k'änna och inte...

Om du är orolig tycker jag definitivt att du ska ringa BM!!!! Ingen idé att gå runt med känslan och bli ännu mer orolig och fundera...sånt är jätte jobbigt! Så jag rekommenderar att du ringer så du kan få lite ro i kroppen och få ett svar!!! =)

• Maskrosbarn

infon jag har fått är att man ska känna barnet ungefär var 3 timme.
    är du orolig så tycker jag du ska ringa förlossningen

prova dricka iskallt vatten och buffa på den

lita på din egen magkänsla du känner din egen kropp bäst

• Mamma till S

det är ganska normalt vad jag vet:) den kan ju vända sig in mot ryggen o det är inte förens vecka 26 man ska känna varje dag, men känner du oro tkr jag absolut du ska ringa bm o få komma o lyssna hjärtat lr så :)

Det kan gå flera dagar, tom veckor, mellan rörelserna. Det i sig är inget konstigt eller ovanligt, om än lite läskigt så klart. Det beror på att bebisen fortfarande är så liten att den lätt kan hitta en ny favoritställning djupt inne i livmodern. Kanske sparkar den mot din rygg – då känner du den inte. Det är först efter vecka 26 som du bör känna av bebisen ett par gånger per dygn.

• Fidelli

Tack så jättemycket för alla svar!

Precis när jag hade postat inlägget så sparkade h*n mig ordentligt över naveln.

Känns mycket bättre nu, men skulle det avta imorgon igen så ringer jag och kollar!

Tack tack!! Glad

• Heavengirl
    Glad

Vad bra! Då kan du känna dig lugn! Jobbig känsla det där när man vill känna bebis hela tiden...men den ligger still och gör inte mycket väsen av sig.
  • Maskrosbarn

skönt! lycka till med den lille

• Fidelli

Tack tack, nu är det full rulle igen, det var därför jag blev så orolig.. alltid mycket liv, och plötsligt inte en rörelse på en hel dag..:P

• Hästtjejen78

Känner så igen din oro! Jag har precis upplevt samma sak och varit riktigt orolig för första gången denna graviditet. Är själv i v23 och för ett par dagar sedan blev det väldigt lugnt i magen. Tidigare har h*n kört lite varannandags-aktivitet, men nu var det tvärlugnt i 3 dygn. Någon enstaka tveksam buff kändes, men inte alls som tidigare. Blev lite orolig och jag övervägde att ringa förlossningen men 3e dagen ville jag avvakta tills dagen efter. När jag gick och la mig samma kväll blev det ett herrans buffande. Nu är det full fart igen!

Visst, blir man orolig, men jag tror att det är fullständigt normalt att inte känna starka rörelser varje dag så här tidigt. Bebis är ju fortfarande liten och kan ju vända sig så att man känner mindre. Jag tror dock att min har vuxit rejält de här dagarna för jag har haft rejält mensvärk och i går kväll märkte jag att magen var betydligt större nedanför naveln än tidigare.

BF 17 januari 2011 (22 jan enl sista mens)
Svar på tråden Jag känner inget längre, v.21