• Glass

En snabb fråga. Torktumlar man bebis/barn kläder?

Ja som rubriken lyder. Kan man torktumla kläderna och brukar man göra det?

Om det går och man inte gör det. Varför gör man det inte då? Krymper de mycket?

• Svar på tråden En snabb fråga. Torktumlar man bebis/barn kläder?
  • ebben

Jag gör........nåt enstaka plagg har väl kanske krymt,men de har krymt mer i själva tvätten...........

• Jennie Brunflo

Självklart kan du tumla babyns kläder.

Kläderna blir mjuka och gosiga då.

Nackdel:
    Kläder slits grymt mycket i tumlaren.

• Leeloo

Hahaha jag läste bara "En snabb fråga. Torktumlar man bebis/barn "

Åh jisses... Trodde du var fullständigt från vettet!

• hallon82

kolla tvätt råden på plagget och se vilka du kan tumla men de flesta brukar man kunna slänga in i tork tumlaren

• wozzgirl

Det är inte skadligt på nåt vis med torktumlade kläder men det slits otroligt mkt så jag tumlar inget alls. Anser mig inte ha råd med det.

• Mia83

Här tumlas inga kläder alls, möjligtvis badlakan och handdukar när jag tvättar mkt.
    Känner inte att jag vill slita ut och krympa kläderna i förtid, gäller även mina egna kläder.

• Jeaney71

JAg tumlar alla hans kläder! Skulle bli galen annars med tvätt överallt hela tiden, eftersom det går flera uppsättningar per dag (lilla kräkisen...!). Visst krymper grejorna, men nu har jag lärt mig att köpa för stort!

• LabLover

En annan anledning att torktumla är att det då blir mindre ludd som kan fastna här och där i alla veck och bebisar har ju oftast känslig hud, särskilt första tiden.

• Fille04

Torktumlar inte pågens kläder. Sliter mer.

Endast handdukar o sängkläder går i.

• Fille04

Glömde skriva att jag stryker hans kläder så blir de mjuka av det.

Svar på tråden En snabb fråga. Torktumlar man bebis/barn kläder?