• Nile

Måste man ha värk för att få missfall?

Måste man ha värk i magen för att det ska vara missfall? Eller kan man bara blöda (v. 5 el 6)?

• Svar på tråden Måste man ha värk för att få missfall?
  • Nenne 71

Behöver inte ha värk utan kan bara blöda. Men man kan även blöda utan att det är missfall.

• nyfiken0201

Jag har haft 3 blödningar men ingen värk.

• Belavon

Jag har haft två blödningar båda i v6 en var missfall (fick blödning igen i v8) den andra kickar på för fullt i magen och jag är i v 31 nu :) och som svar på din fråga, jag hade inte ont av någon av blödningarna.

• Hoppetossan 79

Jag hade ett missfall i typ v 4/5 och jag hade fruktansvärt ont och fullständigt störtblödde. 

Med första barnet småblödde jag lite de första veckorna... 

• Nile

Jag har precis som en vanlig mens, inga klumpar och ingen värk. Kommit blod sedan kl 9 imorse. Ni som har haft blödningar, har det varit som en mens? Hur länge blödde ni (för er som det gick bra för)? Ska ringa mvc/gyn imorgon.

• Hoppetossan 79
    Nile skrev 2010-09-19 16:25:47 följande:
    Jag har precis som en vanlig mens, inga klumpar och ingen värk. Kommit blod sedan kl 9 imorse. Ni som har haft blödningar, har det varit som en mens? Hur länge blödde ni (för er som det gick bra för)? Ska ringa mvc/gyn imorgon.
    Jag småblödde bara med första barnet.

Det bästa du kan göra är ju att avvakta att blödningen slutat och sen ta ett nytt graviditetstest efter ett par dagar/veckor.

På mvc borde de kunna göra ett ul också för att se om du forfarande är gravid.  
  • Belavon
    Nile skrev 2010-09-19 16:25:47 följande:
    Jag hade som vanlig mens men den varade inte lika många dagar. Enda säkra sättet är att åka in och göra ett VUL så här tidigt, men det kan hända att de inte ser något förrän v7 eller efter det. Tar du grav test igen så kan det visa positivt upp till 4 veckor efter MS. Det är skitjobbigt att inte veta. *kram*

Vid mitt första missfall så fortsatte jag tänka att jag var gravid och två veckor senare så blödde jag igen och kroppen kände på sig att nu var det helt slut. När mensen kom igång 4 veckor efter det kom det lite klumpar. Så det kan ta tid för kroppen att ta hand om det själv, men det brukar vara bästa sättet. För mig kändes det inte fel att fortsätta hoppas jag var gravid, men det blev ju tugnt att få missfall och jag grät massor.

När jag nu fick en blödning så blev jag så klart orolig och ledsen men fick ett vul i v7 och där tickade ett hjärta.
  • amilia01

Jag har varken haft ont eller blödningar men det har kommit bruna flytningar med lite små klumpar. va på vul i v 9+3 och allt såg bra ut hjärtat tickade osv. Är i vecka 12+2 idag och var och kollade mig igår pga oro... Hjärtat slår inte ska på skrapas idagRynkar på näsan. Ni känner er kropp bäst och misstänker ni nått så kolla upp det....

Lycka till 

• Nile

Tack för era svar. Blöder fortf massor, har pratat med mvc och de säger att det låter precis som ett mf. Det har kommit ut lite klumpar men jag har fortf inte ont. Har gjort ett gravtest nyligen som nu var negativt =( Mvc sa att det bara var att vänta ut så jag ska få komma om 3,5 vecka för att se om allt har kommit ut av sig självt. Man blir så ledsen. Bara att bryta ihop och ta nya tag.

amilia01: jag beklagar verkligen =(

• Svartajägaren

Fick blödning utan värk som var ett missfall.

Nästa graviditet fick jag en blödning med smärta i ryggen men det var inget missfall!

Svar på tråden Måste man ha värk för att få missfall?