• Anonym (AJJ!)

Återkommande blåsor på tungan

Blir galen på det här snart! Sen kanske 2 månader tillbaka får jag återkommande små blåsor på tungan, och ibland även på insidan av läppen eller kinden som gör så förbannat ont och håller i sig 1-1½ vecka. Sen går det några veckor och så kommer dessa tillbaka igen. Jag har provat med en antibaktriell munsjölj och även citron men det gör varken till eller från, dom finns kvar lika länge ändå och gör lika ont. Börjar tära nåt enormt då man knappt kan äta normalt medan man har dessa. Nån som vet vad som kan vara orsaken till det här? Eller kanske tips på vad man kan göra för att lindra?

• Svar på tråden Återkommande blåsor på tungan
  • Himmelsblå

Tror det har nåt att göra med att man äter för mycket salt

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Anonym (AJJ!)
    Himmelsblå skrev 2010-09-19 17:12:29 följande:
    Tror det har nåt att göra med att man äter för mycket salt
    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati

Fast jag äter ju samma sorts mat nu som innan dessa började komma... Det som är annorlunda nu är att jag ammar min 4-månaders,kan det vara så att kroppen är känsligare för saltet då isf kanske?
  • Anonym (kan vara)

Afte

www.afte.se/

jag har haft problem med det sen tonåren, för mig hjälper att inte dricka för mycket kolsyra och färgämnen, att inte äta för mycket salt, surt och starkt, zendium tandkräm, zendium munskölj, flourtabletter, vitaminer, järntabletter och mycket vila.

Sen kan det vara att du är mer känslig sen graviditet.
    Märker jag själv nu när jag är gravid, blåsorna kommer oftare och ändrar karaktär som månytor på tungan eller i gommen.

Tills jag hade kontroll över mina blåsor, åkte jag ofta in på akuten för jag kunde inte äta, svälja eller andas för halsen var så täpp och munnen så full av blåsor så jag grät och skrek av smärta.
    Med tiden har jag hittat mina sätt då jag kan leva med dem, utan att det blir så akut eller att det konstant smärtar och svider.
    Jag hoppas att det en vacker dag kommer en behandling som tar bort det!

Svar på tråden Återkommande blåsor på tungan