• madremia

Hunter gummistövlar - vilken storlek?

Kan någon med erfarenhet av Hunter gummistövlar hjälpa mig?

Jag har i vanliga fall skostorlek 38,5 eller 39. Vilken storlek ska man köpa då? Jag ska beställa på nätet nämligen...

Har även tänkt att köpa till fleecesockar, och då känns det som om man får gå upp en storlek kanske?

Någon som vet?

• Svar på tråden Hunter gummistövlar - vilken storlek?
  • Happyness

Pushar oxå för denna tråd. Finns så grymt snygga svarta blanka som man bara måste köpa... Undrar även hur dom är vid vaderna?

• 071001

Enligt min svägerska är de trånga över vaden, såpass att hon inte kan ha dem. Jag anser inte att hennes vader är överdrivet breda.

• Happyness

Jag har inga "enorma" vader, men iom att man springer endel så finns det ju ngn liten muskel där. :) Vet att endel gummistövlar är ganska tighta. Och man vill ju kunna stoppa in ett par jeans i dom utan att stå och böka i 10 minuter...

Tack. :)

• 071001

Ja precis, jeans var just det som hon absolut inte kunde ner i en Hunter.

• rosegarden

Använder 37,5 i vanliga fall. Mina hunter är 37, men jag har bara tunna sockor i

• madremia

Tack!

Jag hittade dem faktiskt i en affär idag, jag provade de blanka med höga skaft. 39 passade bra, och jag hade faktiskt jeans på mig! :)
    Nu ska jag beställa! :)

• 3mamsen
    madremia skrev 2010-09-20 17:20:28 följande:
    Tack!

Jag hittade dem faktiskt i en affär idag, jag provade de blanka med höga skaft. 39 passade bra, och jag hade faktiskt jeans på mig! :)
    Nu ska jag beställa! :)
    Vilken affär hittade du stövlarna i? Jag vill också gärna prova ett par.
  • SindyDindy

Jag med! Vilken butik?
    Glad

• Hector

De finns i Kista galleria i en butik, minns inte vad den heter. Var där i går!

Svar på tråden Hunter gummistövlar - vilken storlek?