• Aakashan

Ge mig ert bästa recept på Taco rester!!

Ska ha en tacofest och det brukar ju bli ganska mycket över (åtminstone här hemma)
    Så, vad har ni för bra recept?
    Framförallt då med köttfärsen

• Svar på tråden Ge mig ert bästa recept på Taco rester!!
  • jordgubbe88

Det är faktiskt väldigt gott att göra en sallad av det.

Annars kan du ju göra en tacogratäng.

Eller blanda i majs och cremefraiche och värma upp det och ha det som köttfärssås till spaghetti.

• levandecharader

Pastasallad
    Pastasås/pastagraäng
    Wokgrönsaker, ris och köttfärsen

• levandecharader

Fyllda paprikor/tomater
    Smördegsrulle fylld med köttfärsen
    Piroger

• Anatha

Köttfärsen kan du hälla på krossade tomater och göra en köttfärssås eller om man vill ha en gräddbaserad så funkar det lika bra att ha på gräddmjölk kryddningen man redan har brukar bli väldigt god som köttfärssås.

• Cia o krabaten

Jag brukar göra en taco"gryta" med couscous, så gillar du det kommer ett bra recept.

Lika delar köttfärs med tacokrydda och kokt couscos.
    Fräs tärnad paprika i flera färger (mest för utseendets skull) och lök, tex vårlök eller purjolök. 
    Blanda sedan ihop alltihop i en "gryta"  (Maten ska såklart vara varm så har du kall köttfärs ska den ju bli varm ien)  och servera med en kall sås typ gräddfil/creme fraiche blandat med mix för Italiensk salladsdressing
    Mums! 

• Tess76

Jag brukar värma upp, tillsätta lite tomatpuré och grädde el. mjölk så har man en supergod köttfärssås.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Zenobia

Får du salsa över och inte använder allt till resterna, går den toppen att frysa och sen använda senare till köffärsåsen eller i korvstroganoff osv.

• Ann Nelly

Varma mackor är jättegott med tacofärs.

Det är även gott att rulla ihop tortillas med färsen, majs, hackade tomater och lite salsa. Lägga i en ugnsform och strö över riven ost, gratinera i ugnen. Servera med creme fraise.

Brukar även slänga ihop pastagratäng med överbliven pasta och tacofärs från frysen. Tina färsen och blanda med kokt pasta i ugnsform, häll över lite grädde blandat med tacosås och strö över riven ost. Gratinera i ugn.

Svar på tråden Ge mig ert bästa recept på Taco rester!!