• pringles

Gravid, huvudvärk och stel nacke...farligt?

Har huvudvärk som ej går öer samt väldigt stel i nacken.

Läser lite på nätet om det och då blir man orolig, mannen vill köra in mig på akuten nu men jag tycker jag kan vänta till vårdcentralen imorgon....

Någon som har varit med om detta innan?

Hade hjärhinneinflammation för 2 år sedan =(

• Svar på tråden Gravid, huvudvärk och stel nacke...farligt?
  • morzan4

Ring sjukvårdsupplysningen så får du höra vad de tycker.

• lia27

Hej har samma problem som dig ont i huvet och nacken.
    Jag tror att det hör till graviditeten.
    Men självklart kan det betyda annat i ditt fall.....
    Hoppas att det inte är ngt farligt!

• lia27

ps man kan maila sjukvårdsupplysningen man får svar inom 2timmar

• Minoo

Jag är i v 14 och jag lider av en fruktansvärd spänningshuvudvärk som även går ner i nacken.. Det går inte över med huvudvärkstabletter heller..

Min bm sa iaf att det är vanligt att man lättare får huvudvärk när man är gravid. Varför vet jag inte, tänkte inte på att fråga...

Men jag troooor att det har nåt med blodkärlen att göra att dom vidgas, för man kan ju bli täppt i näsan vilket jag oxå är och har varit i flera veckor och därav lättare blöda näsblod för att dessa blodkärl spricker lättare...
    Läste det i nån gravidbok tror jag :)

• Nafi83

Känner du igen smärtan och stelheten från när du hade hjärnhinneinflammation sist, tycker jag att du ska åka in akut. 

• pringles

När jag hade hjärnhinneinflamation förra gången så gick jag med huvudvärk i 2,5 månad då det till slut eskalerade och jag började kräka kraftig huvudvärk samt huvudvärk.

Denna huvudvärken gick jag md i ca 2,5 månad men när jag åkte in akut var det på et annat sätt, då var jag inte stel i nacken.....

Nu är jag väldigt förskyld också, ont i halesen som går upp i öronen m.m

Normalt fall hade jag inte tänkt så mycket men nu när man bär ett barn i magen så tänker man ett steg längre,
    Me jag väntar tills imorgon bitti och ringer vårdcentralen.

Tack alla ni som svarat...ni är underbara

Kram till er alla

• Emmagumsan

Känner igen mig fullständigt.. Har också ont i huvud och nacke, lite bakom ögonen med.. Det är ofta, inte varje dag, men nästan.. Går in i v 15 på fredag.. Man orkar inte jobba ju, det som förstör.. Ska nog höra med bm också.. :/

Har det blivit bättre för er andra då?

Svar på tråden Gravid, huvudvärk och stel nacke...farligt?