Hur leker man "Hundens Ben"?
Jag ser att en del har leken Hunden ben på sina kalas, hur gör man då??
Jag ser att en del har leken Hunden ben på sina kalas, hur gör man då??
Alla sitter i en ring med händerna bakom ryggen och blundar. En ligger i mitten och blundar och är hunden. Lekledaren går runt ringen med benet och lägger det i någons hand. Lekledaren säger till att det är klart och alla kan titta och hunden går fram till en i taget och säger "voff" och har han/hon hunden "voffar" på benet så måste han/hon ge benet till hunden. Om han/hon inte har benet så visar han/hon sina tomma händer och hunden fortsätter att "voffa" tills den hittat benet. Den som har benet blir sedan hunden och allt upprepas så många gånger man önskar.
Hoppas du förstod!
är det inte den där alla barn utom två sitter i en ring. ett av de andra barnen är hund och ligger i mitten av ingen o sover. den andra går runt ringen och lägger ett "ben" i nått av barnens händer som de har bakom ryggen. sen säger man "VEM HAR TAGIT HUNDENS BEN. NU FÅR HUNDEN VAKNA" då ska hunen vakna o skälla mot det barn som h*n tror håller i benet
Vet inte riktigt om det är samma som mina jäntor har på sitt dagis.
Men då sitter de i en ring och en av dem får vara hund/katt och sova i mitten.
Sen säger fröken: "händerna bakom ryggen. Hundne kan vakna nu"
Och sen får den som är hund/katt gå fram till vem som helst och skälla/jama och då ska det barnet visa sina händer för at visa om h*n har benet eller inte.
Och så fortsätter det tills hunden hittat benet.