• fenomena83

vilket är egentligen fram och bak på Liberos Baby&Go????????? och.. har pampers byxblöjor?

fick lite prover på posten och stod som ett frågetecken när jag skulle testa dom...
    vilket är fram och vilket är bak?? dom ser ju likadana ut????
    nån som vet???

e dom bra förresten dom blöjorna?
    tycker det e så himla jobbigt att byta blöja nu när pojken vrider och vänder på sig och bara kryper iväg, vore rätt skönt att ha en byxblöja.
    har inte pampers nåra byxblöjor för såna små? tycker bättre om pampers nämligen...

• Svar på tråden vilket är egentligen fram och bak på Liberos Baby&Go????????? och.. har pampers byxblöjor?
  • fenomena83

asså.. det lät ju konstigt.. det var ju inte JAG som skulle testa blöjorna det var ju min son...! såklart!!

• ebben

Pampers vet jag ej om de har........
    Liberos har en liten tejpbit som är på baksidan!

• Linda1976

tejpflärpen ska sitta därbak.

• Linda1976

Jag köpte ett paket baby&go för att ha på resa och så, eftersom Alice är som en ål. Däremot så tyckte jag de var lite tajta att få på, och hon väger "bara" 7.6 kg och är ganska lång 69,5... Men det kanske är en vana...

• fenomena83

tejpbiten! aha! då var det som jag trodde.. det var ju tur

ja jag tyckte att dom va jättesmå å svåra å tajta att få på åxå... å min pojke e också himla liten han väger bara 8 kg å dom där blöjorna skulle ju va från 7-11... men tänkte direkt att det här går ju inte dom är ju för små, måste köpa up&go om jag ska köpa nåt isf...! skitdåligt....

• Sara K

Hmm.. Stella väger ca 7,6 och är 69 cm och på henne sitter dom kanonbra!! Inte alls tajta o få på..
    Använder bara dom just nu, då jag oxå har en liten ål!!

Det jag inte gillar med dom är att dom är gjorda för pojkar, alltså "tjocka" fram vilket inte behövs på Stella som snarare kissar "bakåt".
    Nån som vet om Pampers up n go är likadana?? Har inte provat dom då dom kostar lika mkt som Libero, men är färre blöjor i pkt:et.

• Jessie

Som sagt var tejpen bak..
    Tindra har använd Liberos minsta byxblöja 7-11 kg tills för ngn vecka sedan. Hon vägde på sistan kontrollen för snart 2 månader sedan 10.2 kg och det har suttit perfekt sedan hon vägde ca. 9 kg.

Nu först har vi bytt till vanliga upgo blöjan som jag däremot inte tycker är lika bra för de är mer som tyg.

Pampers har byxblöja och de har är jättemjuka och sköna i materialet men vi kan dock inte använda Pampers överhuvudtaget då det luktar om Tindra då..

• aM LeoN

Vi använder Pampers Easy Up- Pants och de är skitbra
    Har aldrig varit med om att de har läckt eller att lillen blivit röd om baken

• Röd drake

Måste bara säga att libero baby&go är de värsta blöjorna jag testat, materialet kändes hårt och trångt ochde blev fulla väldigt snabbt, när de var fulla verkade de extremt klumpiga och osmidiga... Vi slängde hela paketet som vi bara använt ca 4 blöjor från...

• Mare82

tycker att byxblöjorna är jättebra, läcker nästan aldrig.. tycker om både libero o pampers, men pamper har ett skönare o mjukare material. pampers är från 8 kg o libero från 7 kg

• fenomena83

alltså man kan använda pampers byxblöjor även fast han inte börjat gå än utan bara kryper och i allmänhet är som en ål?

• Röd drake

fenomena83 Jag använde dem på sonen när han var runt tre - fyra mån...

• fenomena83

oj! jaha, då antar jag att det funkar....

• Sandra83

Vi gillar Liberos Baby&Go skarpt! Håller tätt mm. Upplever dem inte som små eller trånga. Rasmus väger 9.9kg och är 77cm lång.

Har provat Willys byxblöjor och har aldrig varit med om en blöja som läckt mer! Både kiss och bajs!!!

Fenomena83: Jag tyckte inte att byxblöjorna var bra alls förrän Rasmus började röra på sej. Innan dess var det bara krångligt att få på dem tyckte jag. Oftast så står Rasmus upp när jag tar på honom blöjorna.

• Lilija

Hej!

Vår yngsta är 1år och 3mån hon väger ca 9,5kg och är 77cm. Vi använder Baby&Go 7-11kg. Jag tycker att de är dom som passar bäst, Pampers minsta är större än Liberos så jag tycker fortfarande att de är för stora för Ida. Jag rekomenderar verkligen byxblöjor, jag tycker att dom är mycket smidigare.

Men det är väldigt individuellt, på en del barn passar pampers bäst och på en del så är det Libero som passar bäst.
    Men som sagt jag tycker att Pampers byxblöjor är stora i midjan....

• fenomena83

haha, jag hittade faktiskt en kombinerad tvätt/tork med kondens, på elgiganten
    men den var dyyyyyr...

• Nanaot

jag tycker inte om pampers byxblöjor. De sitter inte uppe på min son på 8 mån och nästan 10kg.
    Liberos har ju mer resår i midjan så de stannar uppe men jag tycker huden känns fuktig av dem. Tänkte testa Willys som ju fått bäst i test av råd & rön men tvivlar...

• fenomena83

familjeliv är verkligen knasigt ikväll, allt jag skriver hamnar fel????? eller har min dator virus???????????????????? skuuuuuuuumt.......

• fenomena83

meeen kan inte pampers skicka nåra prover då??? har ju ingen lust att köpa ett helt paket för att upptäcka att dom är dåliga...
    dom låter ju rätt stora i midjan som ni säger, å min pojke är rätt smal,
    men jag tyckte att liberos va så himla LÅGA i midjan? hipsters eller??

• Nanaot

Pampers brukar ju alltid vara sena med att skicka sina prover.

Svar på tråden vilket är egentligen fram och bak på Liberos Baby&Go????????? och.. har pampers byxblöjor?