• Linnea85

Gamla brev, dagböcker: Förvaring?

Hej!

Jag undrar hur och var ni förvarar era gamla brev, dagböcker och fotografier?
    Ja, det har ni har i papper som är er kärt och affektionellt. :)

Förvarar ni dem en låda? Ett skrin? I bokhyllan? Förvarar ni dessa saker på ett ställe, eller har ni de utspritt? Brev och dagböcker på ett ställe, fotografier på ett annat? Allt huller om buller över hela hemmet? :D Berätta för mig!

Om det är någon som varit extra klurig tar jag gärna emot tips.
    Jag vet nämligen inte riktigt själv hur jag skall lägga dem :D

• Svar på tråden Gamla brev, dagböcker: Förvaring?
  • Nyfiken gul

jag kanske är världens mest ordningsamma människa.. men jag har sorterat in lösa fotografier i ett album, vissa kort kommer ju aldrig upp på väggen igen och då finns det ingen anleding att dom ligger i en låda och blir förstörda. Sorterat in dom så gott jag kunnat i kronologisk ordning med årtal.. skrivit på baksidan vem och vad det är på kortet samt årtal om jag kunnat.  Det albumet står bland dom andra så det är bara att bläddra i det.  Kort som är alldeles för privata för allmänna ögon ligger i en plastficka i mitt nattduksbord. (gamla förlovningskort, kort på gamla ex osv.. )

gamla dagböcker har jag samlat i en sån här tidskriftssamlare och står i klädkammaren på en hylla.

gamla brev har jag inte så många av som jag velat spara, men brev och lite personliga grattiskort med särskilda hälsningar har jag bundit om med en gummisnodd och förvaras tillsammans med dagböckerna.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Kazeer

Fotografier har jag i album och albumen ligger i en stor flyttkartong.

Gamla dagböcker och kalendrar ligger i en stor kartong.

Gamla brev ligger också i en stor kartong.

Alla kartonger kommer att stå i klädkammaren i nya huset.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Linnea85

Jättebra. :) Så klädkammaren eller garderoben verkar vara det vanligaste stället.
    Tidsskriftssamlare och nattudsbord verkar också smart.

Mer input. Alla ni andra? :D

Svar på tråden Gamla brev, dagböcker: Förvaring?