• olalala

BF + 2 dagar - rosa flytningar...??!

Hade BF i lördags. Inga tecken än så länge, ganska mkt sammandragningar ibland, men inga värkar.

Har dock haft rejäla flytningar, särskilt imorse, och nu var de rosa, ljust ljust rosa, inte blodiga, bara helt ljusrosa - kan det betyda något??

Skulle var skönt om de började ganska snart, senast till helgen.....

• Svar på tråden BF + 2 dagar - rosa flytningar...??!
  • puzzlet

Det låter ju som det är på G Ring förlossningen och hör med dom, så du slipper oroa dig!

• Alis volat propriis

Har precis som dig, både bf och symptom. Slemproppen har också gått, sisådär tre gånger. Är det första barnet? Det är mitt andra, med första så gick proppen på bf + 4 och värkarna brjade strax efter, men nu nada. Hoppas det kommer igårng snart, spännande!

• Sille

Sitter också och funderar på samma sak. Jag vaknade också med blodblandade rosa flytningar som håller i sig. Jag har dessutom rejält ont vid sammandragningar (varje kvart ungefär) och det har jag inte haft innan idag.
    Plus att jag nu på eftermiddagen tycker att smärtan har börjat gå över i ryggen också...

• längtande

Det med blodblandade flytningar låter ju som teckenblödning..När mitt satte igång märkte jag på natten mellan söndag och måndag att slemproppen började lossna..På kvällen fick jag som lite blodblandade flytningar i samband med att sammandragningarna tätnade..sonen är född tisdag morgon..Lycka till

• Alis volat propriis

Händer det nåt hos er? Här händer ingenting...

• olalala

Näää...har haft rejält vattninga flytningar hela dagen, rosa....undrar nästan ibland om det är vatten men tror ändå inte det. bara väldigt vattninga flytningar....
    Mkt sammandragningar o ibland molvärk ut i lår mm men inget rejält, inget som tyder på att det verkligen satt igång.
    Suck, nu börjar jag verkligen tröttna på att vara höggravid o vill gärna få ut bebisen typ senast imorgon....please!!!

andra barnet, första barnet kom v. 40 + 6
    Nu är jag v. 40 + 2, snart + 3.

• Alis volat propriis

Mitt första kom 40+5 Jaa jag vill också ha ut den! Har "legat lågt" några dagar efter närmare två veckors "nä nu jävlar måste den komma snart" men känner att det börjar vända igen. Vill inte behöva gå på bm besök om en vecka igen, vill inte gå på någon överburenhetskontroll som man tydligen får göra i 41+3. Så nu får den komma!!

• Alis volat propriis

Vattnet gick vid 2 inatt och nu sitter jag med värkar. Smilegubbe känns inte riktigt på sin plats men jag är iaf glad att det har startat. Hoppas bara att det blir plats på det sjukhus där jag vill föda, för just nu är det fullt.

• Sille

Vår bebis kom 5 timmar och nitton minuter efter mitt inlägg Skrattande!

• Alis volat propriis

Min kom kl 10 21/9!!!

• olalala

Sille o Alis mm - Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Härligt att höra. Tyvärr har inget hänt här ännu, nu haft sådana här flytningar mm i 2 dagar, nästan mer, 3....
    Var hos barnmorskan igår o hon trodde inte det var vatten utan flytningar och antagligen delar av slemproppen.
    Ringde förlossningen idag o frågade o de trodde samma sak, men sa att jag skulle ringa om det var så att det vattninga luktade sperma, för det KAN då vara fostervatten som läcker. Då är ifos min fråga - hur f-n var det nu sperma luktade....suck, måste säga att det var ett bra tag sen jag var i närheten om man säger så.....Förvånad

Well...har lite småvärkar ibland, men inget regelbundet och vill sååå gärna att det händer något nu...Om inte bebisen har kommit på söndag kväll så blir jag typ deppig.....

Svar på tråden BF + 2 dagar - rosa flytningar...??!