• Happiest

Skulle vara bra om man kunde ha två signaturer...

Jag tycker att det skulle vara bra om alla hade rätt till att skapa två konton. Så att man hade kunnat använda en signatur där man öppet berättar vem man är så att alla vet vem man är, om man vill ha en sån. Sen en profil där man kan vara anonym. Nu är det många trådan och inlägg man skulle vilja svara på men man vill inte röja sin identitet, tex när man försöker bli gravid, när man fått missfall, när man separerat osv. Det hade varit bra att kunna vara anonym, då hade åtminstone jag valt att skriva ännu mer i trådar och svara på inlägg..

• Svar på tråden Skulle vara bra om man kunde ha två signaturer...
  • La Lola

Anonymitetsfunktion finns ju redan....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Michisen

Den funktion du efterfrågar finns redan genom Känsliga Rummet.
    http://www.familjeliv.se/Forum-4-0/

Startar du trådar där inne kan du välja att vara anonym eller om du hellre vill besvara andra så kan du välja att göra det anonymt.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • La Lola
    Michisen skrev 2010-09-20 13:29:57 följande:
    Den funktion du efterfrågar finns redan genom Känsliga Rummet.
    www.familjeliv.se/Forum-4-0/

Startar du trådar där inne kan du välja att vara anonym eller om du hellre vill besvara andra så kan du välja att göra det anonymt.
    Precis.
  • Trollet Ludenben

fast KR rummet finns ju där man kan vara anomym och diskutera graviditet, separationer och missfall. Man har möjlighet att diskutera anonymt men inte i alla trådar. Tycker det är bra med ett konto för FL är inte direkt känt för att ha ett varmt och fint klimat bland sina medlemmar. Klimatet här inne är ganska kallt över lag, endast i specifika trådar är det värme men i forumet, särskilt de allmänna så är folk snabba på att hacka ner. Tror det skulle bli värre med två konton.

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

KR skulle det vara, inte rummet efter

Trollet Ludenben skrev 2010-09-20 13:30:52 följande:
    fast KR rummet finns ju där man kan vara anomym och diskutera graviditet, separationer och missfall. Man har möjlighet att diskutera anonymt men inte i alla trådar. Tycker det är bra med ett konto för FL är inte direkt känt för att ha ett varmt och fint klimat bland sina medlemmar. Klimatet här inne är ganska kallt över lag, endast i specifika trådar är det värme men i forumet, särskilt de allmänna så är folk snabba på att hacka ner. Tror det skulle bli värre med två konton.
    Älskade ungar
  • Happiest

Det är inte så jag menar. Jag vet att det finns känsliga rummet och att man där kan vara anonym. Men alla bim listor osv ligger inte där och likadant så kan någon människa skriva om missfal  och dyl utanför det forumet och då vill man själv inte svara.. önskar att det hade funnit en anonymitets funktion i alla trådar i så fall.

Sen är det dumt att jag när jag söker i sökfältet på någon kompis el min egen signatur, vilka trådar jag skrivit i. Då  kan ju vem som helst se vart jag är in och skriver och det känns lite kränkande..

• La Lola
    Happiest skrev 2010-09-20 13:33:44 följande:
    Det är inte så jag menar. Jag vet att det finns känsliga rummet och att man där kan vara anonym. Men alla bim listor osv ligger inte där och likadant så kan någon människa skriva om missfal  och dyl utanför det forumet och då vill man själv inte svara.. önskar att det hade funnit en anonymitets funktion i alla trådar i så fall.

Sen är det dumt att jag när jag söker i sökfältet på någon kompis el min egen signatur, vilka trådar jag skrivit i. Då  kan ju vem som helst se vart jag är in och skriver och det känns lite kränkande..
    Jag skulle inte villja ha möjlighet till anonymitet överallt.
    snacka om att det skulle missbrukas ännu mer än det gör idag....

Du är medveten om att du befinner dig på ett öppet forum va där hela världen kan se vem du är o läsa alla dina inlägg?
  • Happiest
    La Lola skrev 2010-09-20 13:35:29 följande:
    Jag skulle inte villja ha möjlighet till anonymitet överallt.
    snacka om att det skulle missbrukas ännu mer än det gör idag....

Du är medveten om att du befinner dig på ett öppet forum va där hela världen kan se vem du är o läsa alla dina inlägg?
    Ja men kära nån det är klart jag är. Ibland är det skönt att "prata" med människor man inte känner om sånt som man kanske inte vill att alla i ens närhet vet om just för tillfället.
  • Trollet Ludenben

om man vill vara anonym får man tänka på vad man skriver. Internet är ett osäkert ställe och man får tänka på hur man beter sig. Det är inte kränkade alls att man kan söka på folk och sen få upp alla trådarna efftersom det är ett öppet forum. Jag föreslår att du är anonym på din presentation och tänker efter när du skriver något, att detta är internet och det kan vem som helst läsa. Varje individ har ett ansvar för hur mycket information man är beredd att delge andra, vem som helst världen över kan läsa denna tråden och så är det.
    Älskade ungar
  • Michisen

Jag håller med La Lola - om hela forumet vore möjligt att posta i anonymt så skulle det urarta ännu värre än vad det redan är.
    Vill man inte att andra ska kunna ta del av information man sitter inne med så får man välja att inte lägga upp den. Hela FamiljeLiv är sök- och läsbart för alla, förutom ens egen sida där man kan välja vilka som får se och inte se vad man lägger upp för information, men vad gäller forumet så behöver man inte ha ett konto eller vara inloggad på FamiljeLiv för att kunna läsa precis allting.

Det är som med resten av internet, man får helt enkelt tänka efter före på vad man väljer att göra synligt för andra.

Jag skulle absolut inte vilja ha möjligheten till ett anonymt konto förutom det vanliga för alla användare - det räcker med att se påhoppen som sker dagligen i Känsliga Rummet trots att den delen av forumet skall vara lite extra snällt egentligen, bara för att det finns möjlighet att posta anonymt där.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Michisen
    Just när det gäller detta - även om sökfunktionen på forumet skulle plockas bort skulle man fortfarande kunna använda google och skriva site:familjeliv.se och sedan "Happiest" och fortfarande kunna söka av alla inlägg du gjort.
    Att googla familjeliv är till och med mer effektivt än att använda familjelivs egen sökfunktion.
  • Forumvärd

Hejsan!

Familjeliv har valt att endast tillåta ett konto per medlem.
    Utöver det så finns möjligheten att skriva anonymt i forumdelarna Känsliga Rummet och Sex & Samlevnad.
    Det är inte aktuellt att tillåta fler konton per medlem

• IsDimma

Det är väl ingen som kommer att upptäcka att du har två konton om du startar ett till. Om du inte missköter dig vill säga...

Svar på tråden Skulle vara bra om man kunde ha två signaturer...