• Anonym (Äcklad)

Äcklig navel!

Har sen jag blev gravid börjat få en massa vätska (läs gegga) i naveln. Min navel går inåt rätt mycket och jag vill inte vara där och peta med tops var och varannan dag så jag tar bort det som syns utan att behöva gräva. Men, jag ser ju att det fortfarande ligger kvar en hel del. Och det luktar verkligen apa! 
    Någon som har en aning om vad det kan vara? Det är inte särskilt trevligt eftersom min sambo gärna tar mig på magen mycket och vill ligga nära. Har blivit värre med veckorna och nu vet jag inte längre hur jag ska göra för att det inte ska märkas av så mycket.. 

• Svar på tråden Äcklig navel!
  • Anonym

Hade du inte så alls innan? Du kanske bara tänker på det mer nu.
    Jag har så (och rengör varje dag) och jag är inte gravid.

• Anonym (Äcklad)
    Anonym skrev 2010-09-20 17:14:17 följande:
    Hade du inte så alls innan? Du kanske bara tänker på det mer nu.
    Jag har så (och rengör varje dag) och jag är inte gravid.
    Jo men då fick jag det bara en gång i halvåret typ, verkligen jättesällan. Men nu är det så illa att jag vet inte vart jag ska ta vägen längre.
  • Anonym (Salva)

Jag köpte receptfri salva på apoteket mot exakt samma problem, kommer inte ihåg om det var mot svamp eller om det var med kortison i, men apotekspersonalen kan hjälpa dig.

• Anonym

Naveln kanske liksom kläms ihop lite så att det inte är lika luftigt? Då blir det ju fuktigare och sunkigare.
    Det kanske funkar att ha in lite deo?  Då borde det ju iallafall inte bli lika svettigt därinne.

• Anonym (Äcklad)
    Anonym (Salva) skrev 2010-09-20 17:20:29 följande:
    Jag köpte receptfri salva på apoteket mot exakt samma problem, kommer inte ihåg om det var mot svamp eller om det var med kortison i, men apotekspersonalen kan hjälpa dig.
    Ska kolla med dom! Tack Glad
    Anonym skrev 2010-09-20 17:21:15 följande:
    Naveln kanske liksom kläms ihop lite så att det inte är lika luftigt? Då blir det ju fuktigare och sunkigare.
    Det kanske funkar att ha in lite deo?  Då borde det ju iallafall inte bli lika svettigt därinne.
    Ja jag har funderat på det jag också, men jag vågar inte använda deo i naveln ifall att den mår ännu sämre av det Tungan ute Det sista jag vill är ju att det luktar ännu mer, ifall att jag nu skulle rubba någon balans eller så om jag börjar smeta in deo där.
  • Anonym (Salva)

Ja jag var också gravid vid tillfället och om du eller apotekspersonalen tvekar, kontakta läkemedelsverket, för mig förklarade dem att det var en sådan liten mängd salva på ett sånt litet område så att det gjorde inget att man var gravid vid användning. Lycka till!

• Anonym

Får också så ibland. Jag brukar rensa ur med en tops och sedan hälla i lite klorhexidin, det svider som fan ett tag, men sedan slutar det gegga och lukta (och klia, jag brukar få klåda också).

• Anonym (Äcklad)

Har nu varit på apoteket men de kunde inte hjälpa mig, hade inte ens hört talas om mitt lilla problem tidigare ens. Någon som har ett namn på en salva som kan hjälpa?

• Anonym (katta)

Cortimyk. Receptfri på apoteket.

• Anonym (Salva)
    Anonym (katta) skrev 2010-09-21 14:07:38 följande:
    Cortimyk. Receptfri på apoteket.

Ja så hette den nog, salvan jag hade! Lycka till nu TS... Obehagligt problem!

• Anonym (Äcklad)

Tack alla! Blir en sväng till i morgon då Glad

Svar på tråden Äcklig navel!