Någon med sköldkörtelinflammation efter förlossn?
Hej! Om någon läser det här som fått en inflammation i sköldkörteln efter förlossningen) får du VÄLDIGT gärna berätta lite om hur du mår nu. Själv födde jag barn i augusti för ett år sedan och i december samma år upptäcktes att jag fått tillfällig överproduktion pga. inflammation (TSH 0,2 och T4 23). Den gick hur som helst tillbaka och mitt TSH låg i februari 2010 på 2,0, T4 låg på 9. Enligt riktlinjerna var ju inte detta underproduktion men jag mådde skit, hade gått up (vilket inte var kul eftersom jag knappt gått ner efter förlossn), såg ut som en svullen fotboll och var jättetrött. tillslut fick jag levaxin vilket jag har ätit sedan dess med vissa justeringar. Har sista tiden ätit 37,5 mg och mår bra bortsett från att jag har sådan himla ledvärk och inte går ned ett jota i vikt!! Min läkare på vc som jag gått hos ett tag nu har nu läst igenom alla mina provsvar sedan dec-09 och menar att det egentligen inte fanns anledning till att jag fick levaxin efetrsom jag ju inte enl. värdena hade underproduktion. Hon vill nu att jag skall prova att sänka och tillslut antagligen helt utesluta levaxin. Detta eftersom hon dels tror att värken beror på levaxinte och dels för att jag kanske är frisk och börjar producera eget sköldkörtelhormon igen. Detta vore förstås fantastiskt, MEN jag vill ju inte bli sådär trött igen och gå på mig ännu mer i vilt. Är det någon mer som varit i min situation och där ni återfått er gamla sköldkörtelproduktion? Kan tillägga att mitt TSH nu är 0,9. För flera år sedan innan jag haft ngn inflammation och var "frisk" låg TSH på 0,96 och T4 på 13,7.