• kollberg1

sminkdocka till 5 åring

Vår dotter har ÄNTLIGEN slutat att suga på tummen och vi har lovat att hon ska få en fin present. hon önskar sig verkligen en sminkdocka. vad tycker ni? hon skulle aldrig få sminka på sig själv och har inget eget barnsmink, men nu önskar hon detta.
    Jag tycker att det är helt okej själva leksaken, men när är en lämplig ålder? 

• Svar på tråden sminkdocka till 5 åring
  • Michisen

Enligt BR-s hemsida så är lämplig ålder på sminkdockehuvuden 4-7 år.
    http://www.br-leksaker.se/produkter/fashion-girl-sminkhuvud-1/

Vad känner du själv? Det är ditt barn och det är du som kan bedöma ifall du tycker att hon är inne i en lämplig ålder för att ha en sminkdocka.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • kollberg1

tack för länken! det blir nog en sådan, precis som i länken

• Michisen
    kollberg1 skrev 2010-09-20 19:16:43 följande:
    tack för länken! det blir nog en sådan, precis som i länken
    Så lite så!
    Den sminkdockan verkade rolig, tyckte jag, mycket pyssel med håret och så där fanns det ju också! Och inte alltför farligt dyr heller.
    Grattis till att tösen slutat med tumsugandet!
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • LoveMyFamily

Hej! Nu är det ju ett bra tag sedan men jag har en fråga.
    Hur slutade din dotter suga på tummen?

Min dotter är 5½ år och hon suger ff massor.
    Hon har ett rejält överbett...

Tacksam för svar

• 071001

Siri fick en sån strax innan hon var fyra.

LoveMyFamily, jag sög länge på tumme och hade ett fult överbett men det gick tillbaka av sig själv. Minns inte hur jag slutade men jag var gammal nog att fatta att det var pinsamt.

• ViolinaX

Jag brukar ha lite svårt för sminkdockor eftersom jag tycker det ser ut som ett avhugget  huvud, men den här dockan var ju  söt Glad Tror att den ser mer "levande" ut eftersom den har axlar också.

Svar på tråden sminkdocka till 5 åring