• Anonym (:-()

Skickade in en jämkningsblankett till unionens a-kassa. Handläggaren gjorde fel

och nu får jag bara acceptera det hela.

Jag fixade en jämkning från skatteverket och skickade in den till a-kassan, ville ha ut så mycket som möjligt från min sista utbetalning då det är de pengarna jag sedan får leva på i fyra månader då jag inte får några pengar från CSN och studerar.
    Jag ringde i tisdags och fick veta att den hade kommit in och var registrerad. I fredags skickade jag elektroniskt in mina sista kassakort och fick utbetalningsspecifikation i morse och tror ni inte de har dragit skatt?!
    Utbetalningen är satt den 23/9 så jag ringde dem på en gång och fick lämna ett meddelande till min handläggare som sedan ringde upp under dagen.
    Hon erkände att HON har gjort fel att HON hade missat jämkningen. MEN, det går inte att göra någonting då betalningen redan är datumbestämd. De kan heller inte göra någon fyllnadsutbetalning utan hon sa till mig att jag får ringa skatteverket och kräva pengarna från dem.
    VA?!
    Jag ringde en nära kompis på skv och berättade vilket korkat svar jag hade fått och fick då bekräftat att så kan man inte göra. Ringde åter min handläggare och lämnade tel.nr till min kontakt på skv så att han ska få förklara för henne hur de får göra för att allt ska bli rätt för mig.

Hur kan det komma sig att de får göra fel och att ingenting kan rätta till det felet de har gjort?
    Jag gjorde allt rätt och handläggaren gjorde fel, något hon erkände för mig, och jag får ändå lida för hennes misstag.

Jag är så irriterad just nu

• Svar på tråden Skickade in en jämkningsblankett till unionens a-kassa. Handläggaren gjorde fel
  • Anonym (mim)

Självklart kan de rätta, de kan inte hänvisa till skatteverket för skatten är ju inte inbetald eller redovisad än, har för högt skatteavdrag gjorts har utbetalaren skyldighet att skyndsamt rätta till. Hänvisa handläggaren till broschyren SKV 401 sidan ,10 o 12,  finns på skatteverkets hemsida

Anonym (mim) skrev 2010-09-20 19:56:40 följande:
    Självklart kan de rätta, de kan inte hänvisa till skatteverket för skatten är ju inte inbetald eller redovisad än, har för högt skatteavdrag gjorts har utbetalaren skyldighet att skyndsamt rätta till. Hänvisa handläggaren till broschyren SKV 401 sidan ,10 o 12,  finns på skatteverkets hemsida

Tack så jättemycket!
    Det där var precis den typ av dokument jag behövde för att häva min rätt.
    Tack tack

Min handläggare ringer inte upp mig. Hon har heller inte ringt min kontakt på SKV.
    Jag har lämnat flertalet meddelanden och hon ska ha varit på plats hela dagen, men hon ringer inte upp.
    Hur löser man hennes misstag om hon vägrar ringa upp?

• Anonym (mim)

Försök med annan handläggare, skicka ett brev till A-kassan och begär rättelse, 

Anonym (mim) skrev 2010-09-22 23:11:12 följande:
    Försök med annan handläggare, skicka ett brev till A-kassan och begär rättelse, 
    Jag har skickat mail, inget svar.
    När jag ringer in fastnar jag i kundtjänsten.
    Har nu lämnat meddelande till handläggarens chef om att han ska ringa mig.
    Detta är bara för sorgligt.

Nu har jag till och med pratat med hennes sektionschef och blev syrligt bemött.
    Han sa om och om igen att de INTE kan ändra utbetalning, att de INTE kan göra en fyllnadsutbetalning osv osv.
    Han vägrade lyssna och när jag sa att jag nog kommer behöva JO anmäla dem svarade han kort och gott;
    "Ja men gör det du".

När jag förklarade hur jag har gjort allt rätt och handläggaren har gjort fel  och avslutade meningen "Vad är det som är så svårt att förstå" svarade han surt "ja det kan man ju undra hörredu".

När jag fortsatte argumentera lade han på i örat på mig.

Så det verkar vara ganska kört. Hur de kan få bete sig på detta sätt förstår jag inte och jag är så ledsen och besviken.

Svar på tråden Skickade in en jämkningsblankett till unionens a-kassa. Handläggaren gjorde fel