Skickade in en jämkningsblankett till unionens a-kassa. Handläggaren gjorde fel
och nu får jag bara acceptera det hela.
Jag fixade en jämkning från skatteverket och skickade in den till a-kassan, ville ha ut så mycket som möjligt från min sista utbetalning då det är de pengarna jag sedan får leva på i fyra månader då jag inte får några pengar från CSN och studerar.
Jag ringde i tisdags och fick veta att den hade kommit in och var registrerad. I fredags skickade jag elektroniskt in mina sista kassakort och fick utbetalningsspecifikation i morse och tror ni inte de har dragit skatt?!
Utbetalningen är satt den 23/9 så jag ringde dem på en gång och fick lämna ett meddelande till min handläggare som sedan ringde upp under dagen.
Hon erkände att HON har gjort fel att HON hade missat jämkningen. MEN, det går inte att göra någonting då betalningen redan är datumbestämd. De kan heller inte göra någon fyllnadsutbetalning utan hon sa till mig att jag får ringa skatteverket och kräva pengarna från dem.
VA?!
Jag ringde en nära kompis på skv och berättade vilket korkat svar jag hade fått och fick då bekräftat att så kan man inte göra. Ringde åter min handläggare och lämnade tel.nr till min kontakt på skv så att han ska få förklara för henne hur de får göra för att allt ska bli rätt för mig.
Hur kan det komma sig att de får göra fel och att ingenting kan rätta till det felet de har gjort?
Jag gjorde allt rätt och handläggaren gjorde fel, något hon erkände för mig, och jag får ändå lida för hennes misstag.
Jag är så irriterad just nu