Varm sovpåse, vart finns det?
Ngn som vet vart man kan köpa det? Har man pyjamas under dom eller hur funkar dom?
Ngn som vet vart man kan köpa det? Har man pyjamas under dom eller hur funkar dom?
De har sovpåsar på IKEA. Både typ i samma material som vanliga täcken, eventuellt något "plattare" typ och sedan även i fleece. Min son blev väldigt varm av sin fleecesovpåse även om tyget i sig är ganska tunt.
Grobag har jag för mig ett märke på sovpåsar heter. Köpte mellanvarianten till sonen förra sommaren, fanns alltså en som var varmare med. Då får man med en liten mall på vad som passar att ha under påsen vid olika temperaturer samt en liten lättare variant på temometer dessutom, så man vet rumstemperaturen. Jag följde mallen till sonen och han var alltid lagom :)
Sonens grobag fick jag tag på på babyproffsen, men googlar man på det så finns det säkert att beställa online med.
Det finns fina sovpåsar i dun från ARO Artländer (Österrikiskt märke). De säljs på Cottonville i Stockholm. Ja, man har pyjamas i sovpåsen.
jag köpte min från ikea och funkar utmärkt... min son sovet i en lång armad body och inget mer under påsen.... han trivs jätte bra i den
Jag köpte en på IKEA, men den får vänta till vintern. Testade den en gång och sonen vaknade genomblöt av svett trots att han bara hade en body under. Tycker det är synd att alla deras påsar är i samma värmeskala.
Grobag är den överlägset bästa sovpåsen på marknaden. På den här sidan kan du både köpa för bra pris och läsa deras Grobag guide:
Länk till Grobag
Länk till Grobag-guide